آیفون ۱۵ پرو مکس + مشخصات، قیمت، عکس و رنگ Apple IPhone 15 Pro Max

آیفون پانزده پرو مکس، آیفون 15، آیفون 15 پلاس و آیفون 15 پرو سری جدید مدل آیفون‌ های اپل هستند.

به گزارش ایمنا، اپل شب گذشته، ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ مصادف با ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ در مراسم Wonderlust به‌صورت رسمی از نسل جدید گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس رونمایی کرد.

طراح ظاهری آیفون ۱۵

نوارهای تیتانیوم در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، زیرلایه جدیدی از جنس آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی را پوشانده‌اند، آیفون‌های جدید در بخش جلویی و پشتی از سرامیک شیلد استفاده می‌کنند که به روایت اپل، مستحکم‌ترین شیشه صنعت موبایل است.

طراحی آیفون ۱۵

طراحی اپل آیفون ۱۵ تفاوت زیادی با نسل قبلی نداشته است. این محصول فاقد سوئیچ Mute است و در عوض از دکمه اکشن(Action Button) استفاده می‌کند که مشابه اپل واچ اولت را است. این دکمه را می‌توان برای انجام کارهای مختلفی مثل اجرای میانبرها، قابلیت‌های دسترسی، باز کردن دوربین، روشن کردن چراغ قوه نوشتن یادداشت صوتی و موارد دیگر استفاده کرد.

آیفون ۱۵ پرو مکس + مشخصات، قیمت، عکس و رنگ Apple IPhone 15 Pro Max

شارژر آیفون ۱۵

یکی از اصلی‌ترین تغییرات آیفون ۱۵، تغییر درگاه شارژ این گوشی‌ها است. اپل تاکنون در گوشی‌های آیفون از کابل لایتنینگ مختص به خود برای شارژ استفاده می‌کرد اما اکنون این شرکت تصمیم گرفته با تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا، از کابل یواس‌بی سی برای شارژ گوشی‌های جدید خود استفاده کند؛ آیفون ۱۵ پرو مکس از درگاه USB-C برخوردار است و انتقال داده را با کابل USB ۳ با حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه انجام می‌دهد.

صفحه نمایش آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ پرو از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۵ پرو مکس نمایشگری بزرگ‌تری با اندازه ۶.۷ اینچی دارد که از نوع Super Retina XDR با فناوری پروموشن یا همان نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی LTPO است. این دو گوشی باریک‌ترین حاشیه‌ی نمایشگر را در بین کل گوشی‌های اپل دارند. در بخش جلویی و پشتی از سرامیک شیلد استفاده شده که به روایت اپل، مستحکم‌ترین شیشه صنعت موبایل است.

وزن آیفون ۱۵ از آیفون‌های قبلی کمتر است.

پردازنده آیفون ۱۵

اپل در آیفون ۱۵ پرو مکس برای اولین‌بار از تراشه A۱۷ پرو استفاده می‌کند که با فرایند تولید ۳ نانومتری ساخته شده است. این فرایند تولید اجازه می‌دهد ترانزیستورهای بیشتری درون تراشه قرار داده شود و هرچه تعداد ترانزیستورها بیشتر باشد، قدرت تراشه بالاتر است.

پردازنده مرکزی (CPU) در A۱۷ پرو با ۶ هسته ۱۰ درصد سریع‌تر شده و پردازشگر گرافیکی (GPU) هم ۲۰ درصد سرعت بالاتری پیدا کرده و می‌تواند سایه‌زنی مش و رهگیری پرتو را بهتر انجام دهد. این تراشه ویژه برای قابلیت‌هایی مثل تصحیح خودکار متن یا Personal Voice (در سیستم‌عامل iOS ۱۷), اجرای انواع بازی‌ها کاربرد دارد و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشینی می‌تواندبه صورت خودکار در محیط‌های پرسروصدا، نویز را از صدای شما فیلتر کند.

اپل آیفون ۱۵ پرو مکس با استفاده از سرویسی موسوم به Roadside Assistance از ارتباطات ماهواره‌ای برای دریافت کمک در جاده استفاده کند. این سرویس در کنار ارتباط اورژانسی که در نسل قبلی عرضه شده بود، به مدت دو سال برای خریداران آیفون ۱۵ پرو مکس رایگان خواهد بود. آیفون‌های جدید اپل از Wi-Fi ۶E و استاندارد شارژ بی‌سیم Qi۲ پشتیبانی می‌کنند.

آیفون ۱۵ پرو مکس + مشخصات، قیمت، عکس و رنگ Apple IPhone 15 Pro Max

دوربین آیفون ۱۵

دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس دارای هفت لنز است. این گوشی از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که عملکرد بهتری در نور کم دارد تصاویر را پرجزئیات‌تر و رنگ‌ها را سرزنده‌تر نمایش دهد.

لنز تله‌فوتو در گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس در فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متری از زوم اپتیکال ۵ برابری برخوردار است؛ لرزشگیر اپتیکال در این دوربین با حرکت در سه جهت بهبود یافته و این اتفاق برای اولین‌بار در یک گوشی هوشمند رخ داده است.

قابلیت ضبط ویدئوهای ۴K۶۰ ProRes یا فیلمبرداری از طریق درگاه USB-C به‌طور مستقیم از یک درایو خارجی نیز از ویژگی‌های این پرچمداران است.

قیمت آیفون ۱۵

قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو در کانفیگ پایه (با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی) ۹۹۹ دلار و قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس در کانفیگ پایه (با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی) ۱٬۱۹۹ دلار است. پیش‌فروش هر دو گوشی جدید اپل از جمعه این هفته آغاز می‌شود. تاریخ عرضه آیفون‌های جدید ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (۳۱ شهریور ۱۴۰۲) اعلام شده است.

قیمت آیفون ۱۴

قیمت گوشی آیفون ۱۴ از ۶۹۹ دلار آغاز می‌شود.

قیمت آیفون ۱۳

قیمت گوشی آیفون ۱۳ از ۵۹۹ دلار آغاز می‌شود.

آیفون ۱۵ پرو مکس و ایفون ۱۵

آیفون ۱۵ آیفون ۱۵ پلاس آیفون ۱۵ پرو آیفون ۱۵ پرو مکس
نمایشگر ۶.۱ اینچی ۶۰ هرتزی ۶.۷ اینچی ۶۰ هرتزی ۶.۱ اینچی ۱۲۰ هرتزی ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی
تراشه A۱۶ A۱۶ A۱۷ Pro A۱۷ Pro
دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی
۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
۴۸ مگاپیکسلی اصلی
۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
۴۸ مگاپیکسلی اصلی بهبودیافته
۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم ۳ برابری
۴۸ مگاپیکسلی اصلی بهبودیافته
۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپ با زوم ۵ برابری
حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت
رنگ‌ها صورتی، زرد، آبی، سبز و مشکی صورتی، زرد، آبی، سبز و مشکی تیتانیوم مشکی، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی تیتانیوم مشکی، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی
قیمت ۷۹۹ دلار ۸۹۹ دلار ۹۹۹ دلار ۱۱۹۹ دلار

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با سایر رقبا

آیفون ۱۵ پرو مکس گلکسی S۲۳ اولت را شیائومی ۱۳ اولت را
نمایشگر ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی LTPO OLED Super Retina XDR ۶.۸ اینچی ۱۲۰ هرتزی LTPO Dynamic AMOLED ۲X ۶.۷۳ اینچی ۱۲۰ هرتزی LTPO AMOLED
تراشه A۱۷ Pro اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اسنپدراگون ۸ نسل ۲
دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی
۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپ با زوم ۵ برابری
۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی
۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم ۳ برابری
۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپ با زوم ۱۰ برابری
۵۰ مگاپیکسلی اصلی
۵۰ مگاپیکسلی فوق‌عریض
۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم ۳.۲ برابری
۵۰ مگاپیکسلی پریسکوپ با زوم ۵ برابری
حافظه داخلی ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت
رنگ‌ها تیتانیوم مشکی، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی مشکی، خامه‌ای، سبز، بنفش مشکی، سفید، سبز، آبی، زرد، نارنجی
قیمت ۱۱۹۹ دلار ۱۱۹۹ دلار ۱۴۹۹ یورو
کد خبر 687199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.