افزایش ۴.۵ برابری تولید گوشت گرم مرغ در استان کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: تولید گوشت گرم مرغ از ۴۰ تن به ۱۸۵ تن در روز رسیده و هم‌اکنون میزان تولید گوشت گرم در استان پایدار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده روز گذشته _سه‌شنبه بیست‌ویکم شهریورماه_ در ستاد تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به گزارش جهاد کشاورزی شمال استان، اظهار کرد: تولید گوشت گرم مرغ از ۴۰ تن به ۱۸۵ تن در روز رسیده و هم‌اکنون میزان تولید گوشت گرم در استان پایدار است.

وی بر لزوم مدیریت هدفمند دام‌های استان و اتصال دام‌های جامعه عشایری به بازار روز تأکید کرد و افزود: چنانچه تصمیم به ورود دام به استان باشد، جهاد کشاورزی و دامپزشکی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این کار را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: نیازی به واردات گوشت نداریم و باید مدیریت درستی داشته باشیم؛ جهاد کشاورزی با زیرمجموعه‌های عشایری و تعاون روستایی و بخش خصوصی می‌توانند گوشت استان را تنظیم کنند.

وی با اشاره به کمبود شکر در استان، از تشکیل کارگروهی از جهاد کشاورزی و اصناف خبر داد و تصریح کرد: ضروری است دستگاه‌های اجرایی مربوطه ۸۳۳ تن شکر سهمیه استان را پیگیری و به استان وارد کنند.

حسن‌زاده هم‌چنین بر برپایی نمایشگاه‌های فروش و تخفیف ویژه اصناف در آستانه سال تحصیلی جدید برای کمک به خانواده‌ها، تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، در شورای آرد و نان استان به ریاست معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز به اعلام آمادگی ۲۰ استان برای شرکت در اولین جشنواره ملی نان از یازدهم تا چهاردهم مهرماه در کرمان، با هدف احیای نان‌های آئینی و نان کامل اشاره شد.

کد خبر 687115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.