مسیر ۵هزار کیلومتری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کشور

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مجموع مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کشور بالغ بر پنج‌هزار کیلومتر شده است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام محمد قمی، امشب _سه‌شنبه، بیست‌ویکم شهریورماه_ در مراسم اجتماع بزرگ عزاداران و دسته‌های عزاداری که در محل بلوار امامزاده حسن (ع) برگزار شد، با بیان اینکه سپاه کرجی‌ها سپاه امام حسن مجتبی (ع) است، اظهار کرد: حال و ارادت افراد به امام حسن مجتبی (ع) است.

وی در خصوص پیاده‌روی جاماندگان اربعین، افزود: حدود ششصد شهر در کشور مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین را برگزار کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: مجموع کیلومتر مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کشور بالغ بر پنج‌هزار کیلومتر شده است.

وی با اشاره به اینکه واقعیت کرج موکب‌ها و حضور افراد در پیاده‌روی است، افزود: مسیر سیدالشهدا (ع) راهی است که به اصرار می‌رسد؛ باید به حقیقت وجودی امام حسن مجتبی (ع) توجه کرد و به بارگاه امام حسن مجتبی (ع) راه یافتن مسیری از ظاهر و باطن می‌خواهد.

قمی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) بیشتر با فاطمه الزهرا (س) سنخیت دارد، ادامه داد: سیدالشهدا (ع) با امیرالمومنین سنخیت داشت، این‌ها فرق دارد و اهل معرفت باید عمیق‌تر بازگو کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه محبت امام حسن مجتبی (ع) برای اهل باطن بودن آن است، تصریح کرد: اگر امام حسن مجتبی (ع) قریب است و حرم ندارد و در تاریخ شهادت آن تردید است، اما اسطوره رشادت و شجاعت است.

وی با بیان اینکه خود امام حسین (ع) امام حسنی است، افزود: یکی از اسرار غربت امام حسن مجتبی (ع) این است که هنگامی که از امام حسن مجتبی (ع) می‌گوییم روضه سیدالشهدا (ع) شروع می‌شود.

قمی افزود: امید است که شهر به باطن، معنا و عظمت امام حسن مجتبی (ع) راه پیدا کند و شعرا مسیر اتصال روحی به امام حسن مجتبی (ع) را فراهم کنند.

کد خبر 687106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.