افزایش توقیف گواهینامه در شهر قم/ سهم ۴۵ درصدی راکبان موتورسیکلت در حوادث رانندگی

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: توقیف گواهینامه رانندگان متخلف در شهر قم نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ غلامرضا صدفی امروز _چهارشنبه بیست و دوم شهریورماه_ در شورای پیشگیری از وقوع جرم که در دادگستری قم برگزار شد، با اشاره به تشکیل کمیته سه‌گانه کنترل حوادث رانندگی بلوار غدیر اظهار داشت: این بلوار جز مناطقی است که از نظر سوانح رانندگی بیشترین تصادفات را دارد.

وی افزود: اقدامی که در این راستا با همکاری شهرداری انجام گرفت، آرام سازی سرعت بود که این امر موجب شد، در حالی که سال گذشته ۱۷ نفر در تصادفات بلوار غدیر فوت کرده بودند، طی ۶ ماهه نخست سال جاری تصادفات اینچنینی نداشته باشیم.

وی گفت: سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۶ تصادف منجر به فوت در شهر قم رخ داد و سال گذشته نیز ۱۱۲ نفر فوت کردند که ۳۰ درصد افزایش داشته است، همچنین در تعداد متوفی ۱۹ درصد افزایش در تعداد کل تصادفات وجود داشت.

رئیس پلیس راهور استان قم با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات طی ۱۲ ماهه گذشته عدم توجه به جلو بوده است، خاطرنشان کرد: در برخورد با تخلفاتی که به علت حواس پرتی راننده اتفاق می‌افتد، شدت لازم به خرج داده می‌شود.

وی بیان کرد: محل فوت متوفی طی ۱۲ ماهه گذشته ۶۹ درصد در بیمارستان و ۳۱ درصد در صحنه و ۸۶ درصد آقا و ۱۴ درصد خانم بوده است، همچنین جان‌باختگان خودرویی ۱۴ درصد، دوچرخه ۲ درصد، عابر پیاده ۳۹ درصد و جان‌باختگان موتورسیکلت سوار ۴۵ درصد بوده‌اند.

حوادث متعدد در بلوار حاج خداکرم

صدفی، بلوار غدیر و بلوار حاج خدا کرم را حادثه‌خیزترین محورها دانست و افزود: در تمامی تخلفات حادثه ساز افزایش برخورد در شهر قم را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش برخورد با سرعت غیر مجاز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ برخورد با تخلف سرعت ۴۹ هزار مورد بود اما سال گذشته نزدیک به ۱۱۴ هزار مورد برخورد صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: در زمینه توقیف وسایل نقلیه مواردی از جمله دور زدن‌های شبانه و مواردی که امنیت ترافیکی را بهم می‌زنند، مورد توجه قرار دارد.

کاهش تصادفات جرحی در قم

وی ابراز کرد: برای رانندگانی که تخلفات پر خطر انجام داده‌اند، به صورت قانونی نمره منفی در گواهینامه درج شده و توقیف گواهینامه رانندگی در شهر قم ۱۸ درصد نسبت به سنوات گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: همچنین برخورد با رانندگانی که مشروبات الکلی مصرف کرده بودند نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

صدفی گفت: در تصادفات فوتی طی پنج ماهه نخست سال به نتیجه مورد نظر نرسیدیم، اما تصادفات جرحی کاهش یافته است، همچنین تخلفات حادثه ساز ۲۰ درصد افزایش نسبت به پنج ماهه سال گذشته داشته است.

وی عنوان کرد: میزان و مبلغ جریمه با شرایط امروزی جوابگوی بسیاری از تخلفات نیست بلکه باید تغییراتی در آن انجام شود.

کد خبر 687102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.