ارقام محلی برنج مازندران در سبد حمایتی دولت قرار گیرد

استاندار مازندران ضمن تاکید بر مسئله برنج و برنج‌کاری در استان گفت: اگرچه رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور در ساماندهی بازار برنج وارد شدند، اما تاکید داریم که اصل تولید برنج استان، ارقام محلی هاشمی و طارم محلی باید در سبد حمایتی دولت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمود حسینی‌پور امروز _سه‌شنبه، بیست‌ویکم شهریورماه_ در جلسه شورای اداری استان مازندران که با حضور وزیر کشور در استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس و همکاری نماینده ولی فقیه در مازندران در یک سال گذشته ۴۸۵ طرح با اعتبار پنج‌هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: برخی این پروژه‌ها با رسوب ۲۷ ساله بوده که در این دولت به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه ادامه خط سه آزادراه تهران شمال که از یک ماه گذشته شروع شده از دیگر خدمات مهم دولت در استان است، افزود: در یک سال گذشته به ۱۶۴ روستا با اعتبار سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای محرومیت‌زدایی آبرسانی شد و اکنون نیز یک‌هزار و ۳۰۰ طرح آبرسانی در دست اجرا است.

استاندار مازندران با اشاره به هدف‌گذاری رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی در مازندران تصریح کرد: احیای اقتصاد دریا و جنگل مازندران محور فعالیت توسعه‌ای استان در دولت سیزدهم است که در این راستا رشد اقتصادی ۴.۱ درصد را تجربه کردیم و باید به رشد ۸.۵ درصد که برای سال جاری هدف‌گذاری شده است، دست یابیم.

وی ضمن تاکید بر مسئله برنج و برنج‌کاری در استان اظهار کرد: اگرچه رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور در ساماندهی بازار برنج وارد شدند، اما تاکید داریم که اصل تولید برنج استان، ارقام محلی هاشمی و طارم محلی باید در سبد حمایتی دولت قرار بگیرد.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه در حالی که شاهد انبوه برنج کشت اول و رکود بازار هستیم، محصول کشت دوم برنج نیز در حال به بار نشستن است، گفت: کاهش قیمت و رکود بازار ارقام محلی در حالی است که تا یک ماه آینده برنج جدید نیز وارد بازار خواهد شد.

کد خبر 687074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.