ادامه روند پروژه قطار شهری کرج نیازمند اعتبار ۲۰ هزار میلیاردی است

شهردار کرج گفت: با توجه به هزینه بالای راه اندازی هر ایستگاه از متروی درون شهری کرج و طی رایزنی‌های صورت گرفته در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جذب شده است و در این میان نیازمند اعتبار ۲۰ هزار میلیاردی برای ادامه روند هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد کیانی، امروز سه‌شنبه-بیست‌ویکم شهریور ماه ۱۴۰۲، در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی مدیریت شهری کرج با اشاره به اینکه این مجموعه تلاش خود را به کار گرفته است تا پروژه‌های نیمه‌کاره را احصا کند، اظهار کرد: شمار پروژه‌های عمرانی در دست اجرای مدیریت شهری کلانشهر کرج به ۱۰ مورد می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح قرارگاه اجتماعی مجموعه مدیریت شهری را مکلف کرده است تا در حوزه ارتقای سرانه‌ها به مناطق کمتر برخوردار توجه ویژه داشته باشند، اضافه کرد: این امر پیش از این نیز به صورت جدی مدنظر مدیریت شهری قرار داشت.

شهردار کرج در ادامه به پروژه بزرگراه شهید سلیمانی و روند پیشرفت آن که با حضور شورا مورد بازدید مستمر قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: متأسفانه طی سالی که پشت سر گذاشتیم برخی از مراحل اجرای این پروژه با چالش‌هایی مواجه شد که به صورت جدی مطالبه گری و پیگیری برای رفع معضل از سوی مدیریت شهری صورت گرفت و هم اکنون روند اجرای پروژه با سرعت در جریان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طول این پروژه ۱۸ کیلومتر است، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد ظرف ۲ ماه آتی حدود ۷ کیلومتر از پروژه زیر بار ترافیک برود.

کیانی در بخش دیگری به پروژه قطار شهری کرج اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز متأسفانه طی سال‌های گذشته روند رو به رشد مثبتی نداشته است و تمام سعی خود را به کار گرفتیم تا در این دوره به ثمر برسد، در این راستا تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تا به این لحظه ۷ کیلومتر از پروژه مترو به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای راه اندازی هر ایستگاه از متروی درون شهری کرج و طی رایزنی‌های صورت گرفته در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جذب شده است. در این میان نیازمند اعتبار ۲۰ هزار میلیاردی برای ادامه روند اجرای پروژه قطار شهری کرج هستیم.

شهردار کرج اعتبار کل پروژه‌های عمرانی مدیریت شهری در حال اجرا را ۵۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: امسال ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح به صورت جدی و ویژه مدنظر قرار دارد از طرفی توسعه بزرگراه جنوبی به سمت فرودگاه پیام نیز در دستورکار است.

وی در پایان با اشاره به اینکه بهبود شرایط وضعیت حمل و نقل شهری به صورت جدی مدنظر قرار دارد، اضافه کرد: در این راستا ۱۳۰ اتوبوس و ۷۶ ون به منظور نونوار کردن سیستم حمل و نقل شهری خریداری شده است.

کد خبر 687058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.