آخرین مصوبات شورای ترافیک استان اصفهان در آستانه بازگشایی مدارس

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان آخرین مصوبات کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان مرتبط با شهرداری اصفهان در شهریورماه ۱۴۰۲ و در آستانه بازگشایی مدارس را تشریح کرد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین مصوبات کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان مرتبط با شهرداری اصفهان در شهریورماه سال جاری، اظهار کرد: در این جلسه، درخواست‌های شهرداری اصفهان در خصوص شناورسازی ساعت آغاز فعالیت سازمان‌ها و ادارات، زمان بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان، ایجاد آرامش، کاهش بار ترافیکی سطح شهر در ساعات اوج و ایمنی ترافیکی بررسی شد.

وی افزود: نخستین مصوبه این جلسه درباره پیشنهاد شهرداری اصفهان برای شناورسازی ساعات کار، با توجه به آغاز بازگشایی مدارس و اختیارات استانداران، موافقت با یک ساعت شناورسازی برای همه دستگاه‌ها و ادارات به غیر از بانک‌ها، کارهای امدادی و بیمارستانی و نظامی بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: همچنین شهرداری اصفهان به‌منظور تقسیم بار ترافیکی شهری درخواست شناورسازی ساعات شروع مدارس را داشت که در این جلسه مصوب شد آغاز زمان فعالیت مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش انجام شود.

وی افزود: همچنین به‌منظور افزایش استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و کاهش استفاده از وسایل شخصی، کاهش ترافیک و ارتقای ایمنی، مقرر شد طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی همچون پلیس مدرسه و ایمن‌سازی برای کارکنان دستگاه‌ها توسط پلیس راهور با همکاری شهرداری اصفهان تهیه و در ادارات و مدارس شهر اصفهان و شهرهای دیگر استان اجرا شود.

حق‌شناس ادامه داد: از دیگر مصوبات جلسه این بود که مناسب‌سازی ایستگاه‌ها، ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تأمین خدمات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی با توجه به بازگشایی مدارس، در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصوبات جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان، این بود که فرمانداری شهرستان اصفهان ضمن تشکیل جلسات تخصصی نسبت به ساماندهی سرویس مدارس و ایجاد تعادل در نرخ‌گذاری اقدام کند، همچنین آموزش و پرورش موظف است با توجه به بازگشایی مدارس، به منظور انضباط ترافیکی و ایمنی تردد دانش آموزان، همکاری لازم را با پلیس راهور و شهرداری از طریق ابلاغ به مدیران مدارس داشته و گزارش آن را اعلام کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به اینکه یکی از درخواست‌های مکرر شهرداری اصفهان طی سال‌های گذشته استفاده از حیاط مدارس برای جلوگیری از ترافیک ایجاد شده توسط سرویس مدارس در معابر مجاور مدرسه‌ها در زمان تعطیل شدن، گفت: بر این اساس مصوب شد که برای ممانعت از ایجاد بار ترافیکی در معابر مجاور مدارس، حیاط مدارس به‌منظور سوار کردن دانش‌آموزان در سرویس با رعایت نکات ایمنی لازم استفاده شود، این موضوع در سال جاری برای تعدادی از مدارس سطح شهر اجرا و از سال آینده در همه مدارس دارای شرایط لازم انجام می‌شود.

کد خبر 686997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.