اجرای طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» به منظور خدمت‌رسانی به زوار امام رضا (ع)

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» به منظور خدمت‌رسانی به زوار امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام جمال ایزدی ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، مأموریت‌هایی در حوزه‌های مختلف دارد و در دهه پایانی ماه صفر نیز طرحی به نام «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در سازمان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به طرح‌های مختلف این سازمان که در مناسبت‌های مختلف در طول سال اجرا می‌شود، افزود: طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مجموعه نهاد وقف از جمله موقوفات، بقاع متبرکه و بقاع متبرکه میقات الرضا، ۶۳ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران برپا کرده است و خدماتی در این موکب‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به خدمات رفاهی از جمله اسکان، پذیرایی، خدمات فرهنگی و حضور حدود ۱۲۰ مبلّغ در ایستگاه‌ها، برگزاری نماز جماعت، غرفه‌هایی برای خدمات فرهنگی و تهیه بسته‌های فرهنگی، تصریح کرد: در این ایستگاه‌ها خدمات بهداشتی-درمانی ارائه می‌شود و در هشت ایستگاه نیز هشت پزشک، خدمات درمانی ارائه خواهند کرد.

ایزدی ادامه داد: اسکان زوار در موکب‌های منتهی به مشهد و اماکن موقوفه داخل مشهد از جمله حسینیه‌ها و در صورت نیاز مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اداره اوقاف در این دهه انجام خواهد شد، همچنین برای اسکان زائرانی که در مسیر هستند از تمام ظرفیت میقات الرضا استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام خدمات مورد نیاز زائر توسط ۱۰۰ خادم و ۱۲۰ مبلغ انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: یک دستگاه نانوایی سیار در خیابان شیرازی مستقر است و نان رایگان توزیع خواهد کرد.

کد خبر 686967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.