ضرورت ایجاد گذرگاه ایمن مرزی برای تردد حیات وحش

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار مدیرعامل سازمان مبارزه با بیابان‌زایی و فرسایش خاک ترکیه بر ضرورت ایجاد گذرگاه‌های مناسب و امن برای رفت و آمد حیات وحش تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در دیدار نورالدین تاش در حاشیه اجلاس بین‌المللی مقابله با طوفان‌های گرد و غبار بر تبادل اطلاعات میان دو کشور در جهت حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست تاکید و اظهار: ما دو کشور همسایه چالش‌های مشترک محیط زیستی داریم که می‌توانیم از طریق دیدارهای دوجانبه در جهت رفع آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو کشور ایران و ترکیه دوست و هم‌فرهنگ هستند، افزود: باید مرزهای ما مرزهای برادری باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت ایجاد گذرگاه‌های مناسب و امن برای رفت و آمد حیات وحش تاکید و تصریح کرد: حیات وحش باید بتواند از طریق این گذرگاه‌ها میان دو کشور جابه‌جا شوند.

نورالدین تاش نیز در این دیدار اظهار کرد: ما باور داریم که باید نگاه به آینده داشته باشیم و راه حل‌ها را برای مشکلات محیط زیستی پیدا کنیم.

وی افزود: دو کشور باید با مشکلات هم آشنا باشیم و پای دردهای یکدیگر بایستیم، چراکه این جزوه آموزه‌های دینی ما است.

مدیرعامل سازمان مبارزه با بیابان‌زایی و فرسایش خاک ترکیه ادامه داد: برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار و دیدار دوجانبه نقطه عطفی برای عملیاتی کردن برنامه‌های مشترک جهت رفع معضلات زیست‌محیطی است.

کد خبر 686917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.