افزایش ۹۰ درصدی عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان طی دو سال گذشته، ۹۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شاه‌نظری امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم شهریورماه_ در جلسه معرفی سرپرست جدید اداره کتابخانه‌های عمومی تیران و کرون که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از کتابخانه‌های جدید و اجرای طرح‌های فرهنگی، میزان عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان طی دو سال گذشته رشد ۹۰ درصدی داشته است.

وی افزود: تقویت منابع کتابی و میزان امانت‌دهی بیش از صددرصد افزایش یافته است و کتابخانه‌های عمومی میزبان جمعیت زیادی از مردم بوده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در جذب اعضا نقش زیادی داشته است، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته، ۲۵ هزار برنامه فرهنگی در این مراکز اجرا و ایام مهر و صفر امسال ۵۰۰ برنامه اجرا شده است.

شاه‌نظری اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری کتابخانه‌های عمومی ویژه گروه‌های مختلف سنی است و موجب می‌شود افراد در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه جذب کودکان و نوجوانان حائز اهمیت است، تصریح کرد: مدارس، خانواده‌ها، فعالیت رسانه‌ای و برنامه‌های فرهنگی در جذب این گروه سنی به کتابخوانی نقش زیادی دارد و در حال حاضر ۴۳ درصد از اعضای کتابخانه‌های عمومی کودکان و نوجوانان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی را در دسترسی مردم به کتاب مهم دانست و ادامه داد: از بین ۳۰۰ کتابخانه عمومی استان اصفهان، بیش از ۸۰ باب آن به صورت مشارکتی با دیگر نهادها بوده و دسترسی به کتابخانه عمومی را تسهیل کرده است.

تعامل دستگاه‌های محلی برای توسعه کتابخوانی

علی محمدی‌کیا، فرماندار تیران و کرون با اشاره به توسعه کتابخوانی در این شهرستان گفت: نبود کتابخانه عمومی در بخش کرون یکی از چالش‌های این منطقه بود، سال گذشته کتابخانه شهر عسگران افتتاح شد و دسترسی تا حدودی برای مردم آن منطقه تسهیل شده است، اما این پروژه باید تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم روستاها از کتابخانه مساجد استفاده می‌کنند و راه‌اندازی کتابخانه سیار دسترسی به این خدمات را تسهیل می‌کند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی حائز اهمیت است و نباید مغفول بماند، ادامه داد: اجرای طرح‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی مؤثر است و مدارس از جمله این نهادها هستند.

کد خبر 686914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.