اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی تقاطع‌های شهر قم

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم گفت: ۳۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری برای هوشمندسازی تقاطع‌های شهر قم لحاظ شده است تا پس از انجام تحقیقات، اسناد قابل‌ اعتنایی جمع‌آوری و منتشر شود.

وحید محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وجود ۲۰ تقاطع هوشمند در شهر قم، اظهار کرد: اقداماتی که در شهرداری قم در زمینه هوشمندسازی تقاطع‌ها انجام شده در زمان خود مناسب بوده است، اما باید تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به تکمیل فناوری در این حوزه افزود: طی سال‌های طولانی با سیستم خاصی توقف را روی تقاطع‌ها سنجیده و به چراغ فرمان داده می‌شود که این اقدام دارای نواقصی است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: نخستین نقص این است که هیچ سامانه نرم‌افزاری برای پایش تقاطع‌ها وجود ندارد و در حالت‌های فوق اشباع هیچ سیستم هوشمندی پاسخگوی ترافیک موجود نیست، دومین مورد ارتباط و وابسته بودن تقاطع‌ها به یکدیگر است که سیستم کنونی ظرفیت آن را ندارد.

محسنی تصریح کرد: ۳۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری برای هوشمند سازی تقاطع‌های قم لحاظ شده است که پس از انجام تحقیقات بسیار در این زمینه، اسناد قابل اعتنایی جمع‌آوری و منتشر می‌شود، ابتدا سیستم مدیریت مرکزی تقاطع‌ها ایجاد و سپس تقاطع‌هایی که با یکدیگر اتصال دارند به‌صورت یکپارچه مدیریت خواهند شد که برای این اقدام ۴۰ تقاطع در برنامه قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت دوربین‌های نظارتی، اضافه کرد: به‌منظور نصب این دوربین‌ها طی سال جاری هشت میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده و در حال حاضر ۱۴۰ دوربین در سطح شهر فعال است که دسترسی‌های سطح عادی این دوربین‌ها برای شهرداری تعریف می‌شود.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی ترافیکی در کنار هوشمندسازی، گفت: قرارداد ماده ۳۱ با سازمان فرهنگی شهرداری در حال انعقاد است تا تولیدات فرهنگی در زمینه ترافیک به صورت جدی پیگیری شود، همچنین هشتگ رفتار ترافیکی با همکاری روابط عمومی شهرداری ایجاد و کلیپ‌هایی با رویکردهای ترافیکی منتشر می‌شود که در این کلیپ‌ها اشتباهات شهروندان در تصادفات بررسی می‌شود.

کد خبر 686912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.