بررسی وضعیت مجتمع‌های بین راهی خدماتی رفاهی چهارمحال‌وبختیاری

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری گفت: طی یک ماه گذشته، حدود ۷۵ مورد بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی به عمل آمده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه سادات حسینی‌راد امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفت مجتمع خدماتی رفاهی از استان چهارمحال‌وبختیاری به سمت مرزهای کشور برای زائران امام حسین (ع) در مسیرهای شریانی و اصلی وجود دارد که تجمع این مجتمع‌ها بیشتر در شهرستان‌های بروجن و لردگان است.

وی افزود: طی یک ماه گذشته حدود ۷۵ بازدید از این مجتمع‌ها به عمل آمد و مواردی همچون سرویس بهداشتی، نمازخانه، فروشگاه، محوطه و نحوه خدمات دهی به زائران مورد بررسی قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: این بازدیدها به صورت روزانه و توسط دو اکیپ انجام و موجب برقراری نظم و افزایش دقت در نوع ارائه خدمات به مسافران شد.

حسینی‌راد اضافه کرد: در کنار این مجتمع‌ها سه موکب نیز در راهدارخانه‌های گوشنگلی، کارون چهار و مجتمع ماهان احیا شده بود که به صورت روزانه نظارت و سرکشی شد.

بررسی پرونده شش شرکت متخلف بار و مسافر در کمیسیون تجدید نظر

حسین مالکی، معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: کمیسیون تجدیدنظر و رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر استان در زمان‌های مختلف با حضور قاضی کمیسیون ماده ۵ قانون راهنمایی و رانندگی و اعضای کمیسیون شرکت‌های مختلف تشکیل می‌شود.

وی افزود: این کمیسیون در سال جاری برای سومین بار تشکیل و در جلسه آخر وضعیت شش پرونده متخلف بررسی شد.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: شرکت‌های خدماتی این اداره‌کل به دو دسته شرکت‌های بار و مسافر تقسیم می‌شوند که بیشترین تخلفات مربوط به شرکت‌های باربری است.

مالکی تاکید کرد: اخذ نکردن بارنامه، اخذ نکردن صورت وضعیت، پرداخت نکردن کرایه بار، صدور صورت وضعیت صوری، رعایت نکردن مقررات و شئونات اسلامی، نداشتن کارت هوشمند و نداشتن بیمه جزو تخلفات این شرکت‌ها محسوب و طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی گفت: بسته به تعداد و نوع تخلفات، میزان جریمه شرکت‌ها از یک تا پنج میلیون تومان متغیر است و مبلغ دریافتی به حساب خزانه واریز می‌شود.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: اگر شرکتی تخلفی را پنج بار تکرار کند، هر بار میزان جریمه آن متفاوت است و در نهایت لغو مجوز می‌شود؛ سال جاری مجوز یک شرکت به علت افزایش تعداد تخلفات به مدت دو ماه کنسل شد.

کد خبر 686896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.