احیای نان‌های بومی و محلی ایران در جشنواره ملی نان کرمان

معاون فرهنگی شهردار کرمان گفت: نخستین جشنواره ملی نان با هدف احیای نان‌های سرزمینی و کامل با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جشنواره ملی نان کرمان به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و با هدف احیای نان‌های سرزمینی، آئینی و نان‌های کاملی که در نقاط مختلف کشور پخت می‌شود، برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش «نان‌های سرزمینی و آئینی» ویژه استان‌های دارای نان بومی و محلی و «نان‌های کامل» به منظور فرهنگ‌سازی برای معرفی نان‌های سالم و کامل برپا می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با بیان اینکه ثبت‌نام برای شرکت در جشنواره از طریق ارسال فراخوان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره ملی نان از یازدهم تا چهاردهم مهرماه سال‌جاری در پارک شورای کرمان برگزار خواهد شد.

شیخ‌شعاعی با بیان اینکه امکان تجربه پخت نان برای بازدیدکنندگان در جشنواره پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در جشنواره به مدت چهار روز انواع نان‌های محلی و ثبت ملی را عرضه و معرفی می‌کنند.

وی از اجرای تئاتر خیابانی نان، آواهای محلی کاشت و برداشت گندم و نواهای محلی پخت نان در حاشیه جشنواره خبر داد و افزود: نمایش آئین‌های مرتبط با حوزه گندم، آرد و نان از دیگر برنامه‌های این رویداد ملی است.

به گزارش ایمنا، نخستین جشنواره ملی نان به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان، استانداری کرمان، فرمانداری کرمان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان برپا می‌شود.

کد خبر 686892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.