ضرورت تخصیص تسهیلات و تامین مالی پرونده‌های صنعتی استان گلستان

استاندار گلستان تخصیص تسهیلات و تامین مالی پرونده‌های صنعتی استان از محل طرح‌های تام، تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ملی را از خواسته‌های استان دانست و گفت: در این جلسه مقرر شد روند صدور مجوزهای اکتشاف و بهره‌برداری حوزه‌های زغال‌سنگ، بوکسیت و صدف کوهی تسریع شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این نشست با هدف پیگیری زیرساخت‌های صنعتی استان و زیرساخت‌های برق شهرک صنعتی اترک از طریق ظرفیت نیروگاه برق علی‌آباد کتول انجام شد.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های وزیر صمت و مجموعه این وزارتخانه افزود: تخصیص تعهدات این وزارتخانه در حوزه مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به گلستان می‌تواند به تسریع توسعه صنعتی استان کمک کند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد وزارت صمت با تأمین بخشی از اعتبارات مصوب سفر، نسبت به تکمیل تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی گنبدکاووس، آزادشهر و ناحیه صنعتی آقچلی اقدام کند.

زنگانه اضافه کرد: نیاز است وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم را برای ایجاد و راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات برای معادن زغال‌سنگ داشته باشد.

وی تخصیص تسهیلات و تأمین مالی پرونده‌های صنعتی استان از محل طرح‌های تام، تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ملی شد را از دیگر خواسته‌های استان دانست و ادامه داد: در این جلسه مقرر شد روند صدور مجوزهای اکتشاف و بهره‌برداری حوزه‌های زغال‌سنگ، بوکسیت و صدف کوهی تسریع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس آخرین آمار رسمی کشور، استان گلستان در سال ۱۴۰۱، رشد صنعتی ۷.۹ درصدی را تجربه کرده است و جایگاه پنجم کشور را در این زمینه دارد.

کد خبر 686886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.