برگزاری همگردی «سلام سینما ۲» در اصفهان

بیست‌ویکم شهریورماه به مناسبت روز ملی سینما، همگردی و دیدار با سینماهای قدیم و جدید اصفهان«سلام سینما ۲» توسط اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره همگردی و دیدار با سینماهای قدیم و جدید اصفهان به مناسبت روز ملی سینما اظهار کرد: اصفهان مباحث فرهنگی متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها سینماهای شهر است؛ سینما از جمله نهادهای تمدنی جدید بود که به کشور وارد شد و مورد توجه اکثر مردم نیز قرار گرفت.

وی افزود: سینماهای شهر اصفهان که منظور سینماهای قدیمی و تاریخی این شهر است در محور چهارباغ و در اشکال زمستانه و تابستانه و هر دو شکل وجود داشتند و از پایه‌های تأثیرگذار شهر محسوب می‌شدند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: در سال جاری در تلاش هستیم فرایند گردشگری سینماهای جدید را نیز با سینماهای قدیمی تلفیق کنیم و یک سیر تحول فرهنگی، تاریخی را در سینماها رقم بزنیم و به علاقه‌مندان معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: در گذشته سینماهایی با ظرفیت بیش از هزار و ۲۰۰ نفر گنجایش فعال وجود داشت، اما با توجه به اینکه دنیا به سمت ساخت سینماهایی کم‌جمعیت پیش می‌رود، در شهر اصفهان نیز هر دو نوع سینما را در دسترس داریم.

مساح افزود: برای اولین بار در نزدیکی چهارباغ مجموعه سینماهایی جدید داریم که مخاطبان می‌توانند با نوع و جزئیات آن آشنا شوند.

وی با بیان مشکلات توان خواهان گفت: در گذشته جایگاه و توجهی به قشر توان‌خواه شهر اصفهان نداشتیم، اما در حال حاضر یکی از استانداردهای سینماسازی رعایت نکات مربوط به توان‌خواهان است، زیرا این افراد نیز جزئی از مردم هستند و باید توانایی استفاده از برنامه‌های فرهنگی را داشته باشند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات توان‌خواهان «همگردی» به نام «سلام سینمای دو» طراحی شده که شامل دو بخش تولید محتوای مکتوب به صورت بروشور و نقشه‌ای که نقاط مکث این همگردی را نشان می‌دهد که در یادبود این برنامه بنرهایی در سینماهایی که قبلاً وجود داشته‌اند، نصب می‌شود.

کد خبر 686835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.