برگزاری کنگره بزرگ سلمان فارسی گامی برای احیای ارزش‌های دینی است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ایام اربعین حسینی سمیناری به‌منظور گرامیداشت سالروز ولادت حضرت سلمان فارسی (اولین مسلمان ایرانی) برگزار شد و در تلاش هستیم تا با همکاری شهرهای عراق، این کنگره را طی سال‌های آینده در اصفهان پیاده‌سازی کنیم که می‌تواند در احیای ارزش‌های دینی اثرگذار باشد.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته، خدمات بسیار مناسبی از سوی شهرداری اصفهان ارائه شد؛ هفته‌خوانی‌هایی همچون دعای کمیل، دعای ندبه و زیارت عاشورا در ایام مختلفی در شهر اصفهان برگزار می‌شود که اصالت دیرینه دینداری مردم این کلان‌شهر را می‌رساند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این هفته‌خوانی‌ها، در ایام محرم و صفر گوشه و کنار شهر، مناطق و شهرستان‌ها، شرایط بی‌نظیری به‌وجود می‌آید، افزود: در شهری همچون اصفهان که به‌عنوان شهری دیندار شناخته می‌شود، همیشه این موارد مورد توجه بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بهتر بود اصفهان در مسیری که ساکنان سایر استان‌ها در حال حرکت به سمت استان‌ها و پایانه‌های مرزی هستند، موکب‌های برای پذیرایی داشته باشد، زیرا تعدادی از شهروندان به دلیل خستگی در مسیر دچار حادثه شدند، در صورتی که اگر موکبی برای خدمت‌رسانی وجود داشت، امکان داشت حادثه‌ای به‌وجود نیاید.

وی با بیان اینکه برای سال‌های آینده باید این اقدام انجام شود و خدمت‌رسانی مناسبی به زائران اربعین حسینی داشته باشیم، اضافه کرد: برای امسال خدمات شهری را در مرز چذابه به زائران اربعین حسینی ارائه کردیم و چندین دستگاه آتش‌نشان همراه اعزام شد؛ همچنین حدود ۱۸۰ نیرو موضوع نظافت شارع شهدای شهر کربلا را بر عهده داشتند.

شریعتی تاکید کرد: حضور نیروها و همراهی حوزه خدمات شهری شهرداری اصفهان برای اربعین حسینی ویژه بوده است و قبل از این مراسم میزبان شهردار نجف بودیم که قرار شد مهمانسراهایی در این شهر احداث شود.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین حسینی سمیناری به‌منظور گرامیداشت سالروز ولادت حضرت سلمان فارسی (اولین مسلمان ایرانی) برگزار شد و در حال تلاش هستیم تا با همکاری شهرهای عراق، این کنگره را طی سال‌های آینده در اصفهان پیاده‌سازی کنیم که می‌تواند در احیای ارزش‌های دینی اثرگذار باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مرز مهران شاهد بودیم که فعالیت‌های خوبی همچون تکمیل بزرگراه ایلام به مهران برای کاهش ترافیک، احداث پارکینگ‌های جدید و انتقال زائران از ورودی مهران به پایانه مرزی توسط دولت انجام شده است.

کد خبر 686801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.