مشمولان غایب سربازی از دریافت تسهیلات بانکی و تحصیل محروم خواهند شد

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: چنانچه مشمولان غایب هرچه سریع‌تر نسبت به معرفی و تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکنند، محرومیت‌های اجتماعی از جمله امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها، دریافت تسهیلات بانکی، خروج از کشور و ... در انتظارشان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود همتی امروز _دوشنبه، بیستم، شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند، برابر ماده ۱۰ قانون با محرومیت‌های اجتماعی مواجه می‌شوند.

وی افزود: برابر ماده ۲ قانون خدمت وظیفه عمومی هر فرد ذکور ایرانی از اول ماهی که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسد، مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی بوده و برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که در مهلت تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند، غایب محسوب می‌شود.

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که مدت غیبت اولیه آن‌ها تا ۳ ماه باشد به ۳ ماه اضافه خدمت و مشمولانی که بیش از ۳ ماه از غیبت اولیه آن‌ها گذشته باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند، همچنین مشمولان دارای غیبت اولیه در صورت شناسایی مجرم محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند، برابر ماده ۱۰ قانون با محرومیت اجتماعی از جمله امکان نداشتن ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، برخوردار نبودن از معافیت کفالت، دریافت نکردن تسهیلات بانکی، ممنوعیت خروج از کشور و … مواجه می‌شوند.

همتی با اشاره به محدودیت‌های قانونی به کارگیری مشمولان غایب توسط بخش‌های خصوصی و دولتی گفت: در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها، تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی، برابر ماده ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی با آن‌ها برخورد و برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاه‌های قضائی معرفی می‌شوند.

وی در خصوص نحوه بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت نیز گفت: مشمولان غایب و دارای برگ آماده به خدمت که به هر دلیل در اعزام‌های قبل از تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۲ حضور نیافته‌اند، در صورت تعیین وضعیت خدمت تا قبل از این تاریخ که درنهایت منجر به اعزام به خدمت در ماه‌های آینده شود از بخشش اضافه خدمت سنواتی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 686769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.