برپایی ۱۰۵ موکب به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع)

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف از برپایی ۱۰۵ موکب به مناسب سالروز شهادت امام رضا (ع) در مسیر پیاده‌روی زائران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام غلامرضا عادل امروز _دوشنبه بیستم شهریورماه_ در نشست خبری جمع‌بندی عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در اربعین حسینی سال ۱۴۰۲ با اشاره به اقدام ویژه این سازمان در دهه پایانی صفر اظهار کرد: این ایام که مصادف با رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) است، از دیرباز به عنوان فرصت تبلیغی و ترویجی مورد توجه علمای اسلام بوده و به این مناسبت، برنامه‌های مختلف در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی افزود: اقدام ویژه در ایام شهادت امام رضا (ع) برگزاری مراسم پیاده‌روی است و به این مناسبت در استان‌های هم‌جوار استان خراسان رضوی مانند خراسان جنوبی، سمنان، گلستان و خراسان شمالی، طرح «میقات الرضا (ع)» اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برپایی ۱۰۵ موکب به مناسب سالروز شهادت امام رضا (ع) در مسیر پیاده‌روی زائران خبر داد و گفت: اطعام ۱۸۵ هزار زائر پیش‌بینی و شرایط اسکان برای ۶۰ هزار زائر در نظر گرفته شده است، ۱۱۹ مبلغ در مواکب حضور دارند و با توجه به حلاوت حضور قاریان در اربعین، در این مراسم نیز از حضور ۲۴ قاری بهره‌مند خواهیم شد.

وی تصریح کرد: ۵۴۰ مراسم سخنرانی و روضه‌خوانی و ۱۶ محفل قرآنی برگزار می‌شود، ۳۵۰ خادم مسئولیت خدمات‌دهی به زائران را بر عهده دارند، همچنین ۱۶ خبرنگار و هشت مستندساز پوشش خبری مراسم را انجام می‌دهند.

کد خبر 686735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.