حجم تردد بازگشت زوار اربعین از ورودی ایلام عادی است

شهردار ایلام گفت: حجم تردد بازگشت زوار در حال حاضر از ورودی ایلام اندک و شرایط همچون روزهای قبل از اربعین عادی است.

افشین مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شدت حجم تردد زائران بلافاصله روز پس از اربعین یعنی پنجشنبه برخلاف پیش بینی‌ها غیرقابل تصور بود تا جایی که مشکلات زیادی را در ساعات اولیه ورود به وجود آورد که با درایت استاندار و نهادهای پشتیبان مرتفع شد.

وی افزود: سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ایلام در این مدت با اعزام ۳۵ دستگاه اتوبوس به مرز مهران در امر جابجایی زوار اقدام کرد.

شهردار ایلام ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته پیش‌بینی ما این است که تا ظهر فردا تمامی زائران از مرز مهران به شهرهایشان بازگردند و هیچ زائری در پایانه برکت باقی نماند.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و تاکنون در محور مهران ایلام در مسیرهای سه‌راهی جندالله، میدان قرآن و کنارگذر شرقی، تردد بدون مشکل و شرایط ترافیک بسیار روان است.

مظفری تصریح کرد: در بازدیدی که چندین بار از میدان قرآن به عنوان ورودی اصلی بازگشت زوار داشتیم بسیاری از اتوبوس‌هایی که از مهران بازگشته بودند صندلی‌هایشان خالی بود و دنبال مسافر می‌گشتند که این خود نمایانگر این مهم است که تاکید و تلاش‌های وزیر کشور و استاندار ایلام در توسعه و تأمین ناوگان اتوبوسرانی مؤثر واقع شده و علت عادی و روان بودن تردد در مسیرهای مواصلاتی همین موضوع است.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به مهران و بازدید از پایانه برکت، گفت: زیرساخت‌های مهران در اربعین نسبت به سال قبل تغییرات اساسی کرده و توسعه یافته است که امیداور هستیم با توجه به اینکه مرز مهران نزدیک‌ترین و راحت‌ترین مرز برای تردد زائران و نیز همجوار با استان واسط عراق است و در این سال‌ها تنها مرزی است که تعاملات دو جانبه و یادداشت تفاهم‌های زیادی در سطح استانداران دو استان ایلام و واسط در آن صورت گرفته به لحاظ خطوط ریلی و راه‌آهن نیز توسعه یابد.

کد خبر 686714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    جناب استاندارپس مردم ایلام چی؟ ترمینال چراتعطیل کردید.من این پنج روزه میخوام برم تهران بليط گیرم نمیاد.این فدرخودشیرینی نکن