شناسایی و ایمن‌سازی ۲۶ نقطه حادثه‌خیز و گلوگاه ترافیکی در منطقه ۲ اصفهان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: ۲۶ نقطه حادثه‌خیز و گلوگاهی از خیابان‌های این منطقه که نیاز به ایمن‌سازی دارد، توسط اداره حمل‌ونقل ترافیک منطقه رفع اشکال و ایمن‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز _دوشنبه بیستم شهریورماه_ در نشست هماهنگی ستاد مهر منطقه دو شهرداری اصفهان اظهار کرد: این نشست به منظور هماهنگی، همگرایی و تسهیل در آستانه بازگشایی مدارس و استقبال از سال تحصیلی جدید در زمینه عبور و مرور دانش آموزان منطقه دو برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نشست تصمیم‌گیری در خصوص اجرای طرح ایمن‌سازی اطراف مدارس، نصب تابلو و علائم مورد نیاز مدارس و رفع گلوگاه ترافیکی مطرح و جمع‌بندی می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۲۶ نقطه حادثه‌خیز و گلوگاهی از خیابان‌های منطقه دو که نیاز به ایمن‌سازی دارد، توسط اداره حمل‌ونقل ترافیک منطقه رفع اشکال و ایمن‌سازی می‌شود.

وی ادامه داد: پیگیری آزادسازی گلوگاه محله ولدان در خیابان ملت، ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر در کندرو اتوبان خرازی، نصب سرعت‌گیر در کندرو امام خمینی (ره)، ایمن‌سازی گذرگاه عابر پیاده خیابان مدرس نجفی و بابک، ایمن‌سازی ورودی خیابان مشکین، ایمن‌سازی گذرگاه عابر مقابل مادی سودان خیابان شهید اشرفی اصفهانی، نصب ۱۰ عدد سایه‌بان اتوبوس در منطقه، ایمن‌سازی کوچه ۳۷ شهید اشرفی اصفهانی، تعویض و نوسازی تابلو راهنمای مسیر خیابان امام خمینی (ره) ابتدای پل دو طبقه و تابلوی راهنمای مسیر ابتدای اتوبان شهید خرازی بعد از پارک قلمستان بخشی از این اقدامات است.

امسال مقرر شد طرح پلیس مدرسه با همکاری دانش‌آموزان، پلیس راهور و شهرداری در سطح مدارس منطقه اجرا شود.

صیرفی‌نژاد گفت: در همین راستا معاونت عمران منطقه نیز ایمن‌سازی ورودی کندرو خیابان شهید خرازی، تعمیر سرعت‌گیر، تابلوهای انتظامی، راه‌اندازی خط اتوبوس محله دهنو و رسالت و تقویت خط اتوبوس بابوکان و تعمیرات گارد ریل اتوبان شهید خرازی، مناسب‌سازی کانال‌های عابر پیاده در خیابان مدرس نجفی، اجرای اصلاح هندسی راستگرد صمدیه به شهید رضایی و اجرای مناسب‌سازی تقاطع خیابان شهیدان غربی خیابان شهید رضایی را اجرا می‌کند.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن بازگشایی مدارس از آموزش و پرورش درخواست شده لیستی از مدارس مورد نیاز به ایمن‌سازی، لکه‌سازی آسفالت در نزدیکی مدارس را معرفی و یک مدرسه را برای نواختن زنگ مدرسه و آغاز سال تحصیلی معرفی کند، همچنین جهت برگزاری کلاس آموزش فرهنگ ترافیکی با همکاری پلیس راهور مدارس مورد نظر را به شهرداری اعلام کند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: امسال مقرر شد طرح پلیس مدرسه با همکاری دانش‌آموزان، پلیس راهور و شهرداری در سطح مدارس منطقه اجرا شود.

وی رنگ‌آمیزی ترافیکی مدارس، زیباسازی اطراف مدارس، نصب گلدان در ورودی مدارس، نظافت و شست‌وشوی تمام تابلوها، علائم ترافیکی و پل‌های عابر پیاده را از اقدامات معاونت خدمات شهری در آستانه مهرماه و بازگشایی مدارس برشمرد.

به گزارش ایمنا، در این نشست که با حضور نماینده آموزش و پرورش ناحیه پنج، نماینده معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، نماینده اتوبوسرانی و پلیس راهور همراه بود؛ مشکل نبود اتوبوس در محله‌های دهنو و رسالت مطرح و درخواست شد در این راستا از ظرفیت اتوبوس‌های کوچک و خودرو ون برای جابه‌جایی مسافران استفاده شود.

کد خبر 686702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.