فرهنگ دفاع مقدس جریان مقاومت را شکل داد

شهردار تهران گفت: امروز اثرات دفاع مقدس به صورت جریان مقاومت شکل گرفته است و رزمندگان زیادی در این راه با نثار جان خود عظمت و بزرگی را به ما نشان دادند.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی صبح امروز _دوشنبه بیستم شهریورماه_ در ششمین همایش بین‌المللی اربعین که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اینکه قیام‌های مختلفی برای مبارزه با ظلم شکل گرفت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی توانست به رهبری امام راحل و پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل ظلم‌ها ایستادگی و آن‌ها را شکست دهد.

زاکانی افزود: در جای جای راه طی شده از پیروی انقلاب اسلامی و تا امروز هرگاه وحدت و انسجام در کشورمان وجود داشت حماسه‌ای بزرگ شکل گرفت.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به دفاع مقدس و ویژگی‌های آن گفت: جنگ نابرابر هشت ساله به‌ظاهر با یک جریان بعثی بود، اما در حقیقت همه استکبار پشت صدام بودند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس سراسر گوهر و روحیه از خودگذشتگی بود که باید از آن درس گرفت، اظهار کرد: در سراسر دفاع مقدس روحیه و انگیزه الهی، وحدت، انسجام و قیام همگانی برای دفاع مشخص است.

زاکانی گفت: انگیزه الهی در دفاع مقدس آن‌گونه بود که به عنوان یک ذخیره تمام‌نشدنی دائماً می‌توان به آن رجوع کرد.

شهردار تهران افزود: امروز اثرات دفاع مقدس به صورت جریان مقاومت شکل گرفته است و رزمندگان زیادی در این راه با نثار جان خود عظمت و بزرگی را به ما نشان دادند.

زاکانی خاطرنشان کرد: اربعین حرکت و مسیر پیوستگی بین ملت‌ها را شکل می‌دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز اربعین حسینی پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کرده است، گفت: اربعین تجلی وحدت و اوج حکمت، منزلت و اوج ایثار و فداکاری است.

زاکانی خاطرنشان کرد: آن چیزی که برای ما نجات‌بخش بوده، فرهنگ عاشورا است که امروز بخشی از آن را در اربعین حسینی مشاهده می‌کنیم.

کد خبر 686686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.