تداوم پدیده گردوغبار در گلستان / شرایط جوی استان تا پایان هفته پایدار است

مدیرکل هواشناسی گلستان از بازگشت ریزگردها به استان خبر داد و گفت: بر اساس الگوهای پیش‌یابی برای امروز، تداوم پدیده گردوغبار مورد انتظار است.

امان‌محمد کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بر اساس الگوهای پیش‌یابی برای امروز تداوم پدیده گردوغبار مورد انتظار است، اظهار کرد: ریزگردها بیشتر منشأ خارجی دارد، از شب گذشته ریزگردها دوباره به آسمان گلستان بازگشت که بخشی از آن منشأ خارجی دارد و بخش دیگر به واسطه تغییر اقلیم و خشکسالی منشأ استانی دارد.

وی افزود: تغییر اقلیم باعث مستعد شدن خاک منطقه برای ریزگرد شده است و به این ترتیب با کوچک‌ترین وزش باد ریزگردها به صورت ذرات معلق در هوا نمایان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: با توجه به نبود پدیده بارش در روزهای آینده امکان ماندگاری این ذرات در استان وجود دارد، اما به مراتب شرایط تقلیل خواهد یافت.

کمالی تصریح کرد: از بعدازظهر امروز، دوشنبه تا چهارشنبه، بیست‌ودوم شهریورماه شرایط جوی نسبتاً پایدار خواهد بود، اما از بعدازظهر چهارشنبه تا اواخر هفته با گذر امواج ضعیف از تراز میانی جو، رشد ابر و بارش پراکنده در نواحی کوهستانی مورد انتظار است.

کد خبر 686676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.