قهرمانان با وجود کمبودها و تحریم‌ها با عملکردشان دشمنان را بیش از پیش ناامید کردند

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: قهرمانان با وجود کمبودها، تحریم‌ها و جنگ اقتصادی با دلاوری‌ها و رشادت‌ دشمنان ایران اسلامی را بیش از پیش ناامید کردند.

به گزارش ایمنا، کیومرث هاشمی در مراسم تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران و بدرقه کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی در حضور رئیس‌جمهور اظهار کرد: در این مراسم از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که همیشه حامی ورزش کشور است بهره‌مند شدیم و بعد از گذشت ۲ سال از خدمت دولت سیزدهم ورزش کشور مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفته است. رئیس‌جمهور همواره نگاه ویژه و متفاوت به امر ورزش دارد و به عدالت محوری و رفع مشکل مدال‌آوران تاکید داشته و دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی که عرصه ورزش به یکی از ارگان‌های اصلی جنگ نرم تبدیل شده است قهرمانان و مدال‌آوران ورزش سفیران نظام جمهوری اسلامی مسئولیت صیانت و عرضه معرفت در میادین بزرگ بین‌المللی را برعهده دارند و بزرگ‌مردان و دلیرزنان با برگرفته از مکتب حاج قاسم سلیمانی با حضور در این میادین تلاش دشمنان را برای فرافکنی و کاش بذر ناامید نقش بر آب می‌کنند. حضور دختران با حجاب اسلامی عظمت زن اسلامی را تکرار می‌کند و همواره بر این مسئله تاکید می‌کنند که ورزش بدون ارزش برای کشور ما فاقد اعتبار است.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: حضور ارزشمند رئیس‌جمهور در این نشست صمیمانه مهر تأییدی است بر درایت رئیس‌جمهور که دوستدار و قدردان قهرمانان بوده و وفای به عهد را سرلوحه اعمال خویش و و دولتش قرار داده است، قهرمانانی که علی رغم کمبودها و تحریم‌ها و جنگ اقتصادی با دلاوری‌ها و رشادت‌ها در میادین بین‌المللی ورزش با تزریق نشان و شادی به جامعه و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران دل مردم ایران را شاد کردند. آنها با عملکرد خود دشمنان ایران اسلامی را بیش از پیش ناامید کردند.

وی ادامه داد: آقای رئیسی بر شما پوشیده نیست که امروزه با توجه به شرایط موجود در جهان عرصه ورزش به یکی از کانون‌های اصلی جنگ نرم تبدیل شده است و قهرمانان ورزشی به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران مسئولیت صیانت و عرضه معرفت‌های ایران اسلامی را در میادین بزرگ جهانی بر عهده گرفته‌اند. آنان دلیرمردان و زنانی از کتب حاج قاسم هستند که می‌دانند با هر حضور و توفیق کسب عناوین قهرمانی تلاش دشمن را برای ایجاد فرافکنی و کاشت بذر ناامیدی در میان مردم به‌خصوص نوجوانان و جوانان نقش بر آب می‌کنند. به ویژه حضور دختران با حجاب اسلامی عزمت زن مسلمان ایرانی را در مقیاس جهانی را بارها تکرار می‌کند که ورزش بدون ارزش برای جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است.

هاشمی در ادامه ضمن تشکر از تلاش‌های سیدحمید سجادی در تصدی مسئولیت وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: رفع کامل دغدغه قهرمانان و قرارگیری ریل ورزش کشور در مسیر پیشرفت و مدال‌آوری پایدار نیازمند برنامه محوری و رویکرد تحولی است که در این راستا برنامه جامع برای پیشرفت ورزش و امور جوانان تهیه شده است که در ادامه به بخش‌هایی از آن اشاره می‌کنم.

۱- تلاش در جهت تهیه و تدوین احکام اثر بخش و مبتنی بر نیازها و اولویت‌های ورزش کشور در برنامه هفتم توسعه که این مهم با حمایت‌های دولت و مجلس در حال پیگیری است.

۲- طرح‌های عملیاتی زود بازده با مبنی قرار دادن بهبود بخشیدن وضعیت مسکن، اشتغال و تأمین اجتماعی قهرمانان با عنایت ویژه رئیس‌جمهور است.

۳- طراحی و اجرای تحولی و زور بازده در حوزه ورزش همگانی به منظور افزایش سهم ورزش در سلامت ملی و کاهش نرخ ابتلاء به بیماری‌های غیرواگیر که امروزه به مرز هشدار رسیده است.

۴- حمایت از ورزش تربیتی با مرکزیت توسعه سواد حرکتی دانش آموزان سنین پایه و استفاده از ظرفتی مدارس و دانشگاه‌ها در فراینده پیشرفت ورزش کشور

۵- اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش و پیشبرد پروژه‌های مهم عمرانی ورزش کشور با رویکرد عدالت محوری، توسعه متوازن زیرساخت‌ها، جلب مشارکت مردمی و خصوصی

۶- حکمرانی عالمانه در فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی با محوریت شفاف سازی و ایجاد انتظام مالی و تنظیم عزتمندانه روابط با نهادها و مجامع بین‌المللی ورزش در جهت ارتقای دیپلماسی ورزشی

۷- ترویج فرهنگ، اخلاق و معنویت در جامعه ورزش با نگاه ویژه به آموزش، آگاهی‌بخشی به پیوست نگاری فرهنگی و اخلاقی محیط‌ها و اماکن ورزشی

۸- توجه به توسعه ورزش بانوان در ۲ بخش همگانی و قهرمانی و تصحیل حضور آنان در میادین ملی و بین‌المللی با رعایت پوشش اسلامی

۹- حرفه‌ای‌سازی ورزش کشور با نگاهی مبتنی بر رونق اقتصادی بخش ورزش و افزایش سهم آن در اشتغال‌آفرینی تولید و به تبع آن ارتقای صنعت ورزش

۱۰- استفاده بهینه از ظرفیت نخبگان و جوانان مؤمن انقلابی در حوزه تصمیم سازی و مدیریت ورزش کشور با رویکرد آینده‌نگری و همچنین استفاده از ظرفیت نو آفرین‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در جهت جبران عقب ماندگی ناشی از علم و فناوری در عرصه‌های ورزش کشور به ویژه در بخش قهرمانی

هاشمی در ادامه گفت: جناب آقای رئیس جمهور بحمدالله کاروان ورزشی ایران، آماده اعزام و حضوری دیگر در آوردگاه بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو است و تلاش شده است از نقطه نظر کیفی، بهترین‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی به این رقابت‌ها اعزام شوند. اکنون که فرصتی دست داده است باید در راستای توفیق خدمت به جامعه ورزش کشور، گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی ادامه داد: با توجه به مدت زمان اندکی که تا آغاز این رویداد مهم ورزشی باقی‌مانده بود، سعی کردیم در جهت ادامه تمهیداتی که قبلاً توسط وزیر محترم وقت به کار گرفته شده بود، با حضور در اردوها و استماع مشکلات ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران ورزشی از آلام آنان کاسته و امروز مفتخریم درخواست ما در خصوص پرداخت پاداش قهرمانان با اجابت و تاکید مؤکد رئیس جمهور محبوب، مبنی بر تأمین اعتبار و پرداخت سریع پاداش قهرمانی مواجه شده و هم‌زمان با حضور سبز و رخ به رخ ایشان در کنار قهرمانان، موجبات دلگرمی این عزیزان را فراهم کرده تا حداقل بخش عمده‌ای از نگرانی‌های اقتصادی ایشان کاهش پیدا کند. امیدواریم این تصمیم حکیمانه گردونه کسب عناوین قهرمانی را بر مدار موفقیتی چشم‌نواز قرار دهد و شایسته جایگاه نمایندگان کشورمان در این رویداد مهم ورزشی باشد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های حضرتعالی و دولت محترم سیزدهم، مسیر اعتلا و پیشرفت ورزش کشور روزبه‌روز هموارتر شود و شاهد فتح قله‌های بلندتر در عرصه‌های ورزش کشور بوده، باشد که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، به قله‌ها نزدیک شدیم. نباید خسته شویم امروز روز خسته شدن نیست. روز ناامید شدن نیست. روز شوق است روز امید است.

کد خبر 686664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.