لوایح و برنامه‌های دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی / پیگیری وضعیت رفاهی مددکاران «۱۲۳»

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از سرفصل‌هایی در برنامه هفتم برای رفع آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی در تهران و شیرخوارگاه آمنه ضمن قدردانی از پرسنل خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گفت: در برنامه هفتم برای رفع آسیب‌ها سرفصل‌هایی دیده شده و لوایح و برنامه‌هایی را در دست داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: در بخش آسیب‌های مرتبط با خانواده و زنان فصل خاصی دیده شده و مراحلی را طی کرده است. در مجلس نیز مطالبی به آن افزوده شد و امیدواریم مراحل نهایی را طی کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: بخش‌هایی مربوط به بهزیستی و وزارت کار و مسائل مربوط به کودکان، زنان و خانواده‌های بدسرپرست نیز در جای خودش دیده شده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه معاونت برای تقویت زیرساخت‌های ۱۲۳ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: برنامه‌ها و آمارها نشان می‌دهد که اکنون شرایط بهتری نسبت به سال‌های قبل داریم، اما باید بهتر از این شود.

خزعلی از پیگیری وضعیت رفاهی مددکارانی که در این بخش مشغول به کار هستند و شرایط مناسبی ندارند خبر داد و خاطرنشان کرد: تجهیزات وسایل نقلیه و اورژانس که به موقع به مواردی مانند آسیب‌ها رسیدگی می‌کنند، جزو نیازها و پشتیبانی‌هایی است که باید توسط دولت و آئین‌نامه‌ها انجام شود.

میزبانی بهزیستی تهران از ۲۲ هزار نفر

محمد نصیری، مدیرکل بهزیستی استان تهران، نیز اظهار کرد: در حال حاضر بهزیستی استان تهران میزبانی ۲۲ هزار نفر از جمله معلولان، زنان و معتادان متجاهر را به صورت شبانه روزی بر عهده دارد.

وی افزود: با همراهی مردم هیچ زن، معلول، سالمند و کودکی به واسطه نبود امکانات در وضعیت مخاطره در خیابان نمی‌گذراند و سازمان بهزیستی به صورت شبانه‌روزی با تماس با ۱۲۳ و مداخلات اورژانس اجتماعی به جامعه هدف خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه خط ۱۲۳ در کشورهای دیگر هم وجود دارد، اما این خط در خصوص یک یا دو موضوع فعالیت می‌کند، گفت: این در حالی است که خط ۱۲۳ در کشور ایران در هفت محور و ۱۱ خط، خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به نیروی تخصصی فعال در اورژانس اجتماعی گفت: حتی رانندگان خط ۱۲۳ دارای لیسانس رشته‌های تخصصی هستند. اکثر پرسنل فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران هستند. البته نیازمند افزایش نیروهای تخصصی هستیم.

کد خبر 686654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.