دستگیری کلاهبردار میلیاردر در یاسوج

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری کلاهبردار میلیاردر در یاسوج خبر داد و گفت: این کلاهبردار هزار و ۷۴۹ حساب بانکی را سرقت کرده است و تلاش کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس سیدمهدی عمران‌فر با بیان اینکه متهم ۲۰ ساله از ۱۷ سالگی اقدام به برداشت از حساب مردم می‌کرد، اظهار کرد: این کلاهبردار در مرحله نخست آدرسی با عنوان دریافت سهام عدالت طراحی و در فضای مجازی منتشر می‌کرد و افرادی که به این آدرس مراجعه می‌کردند به متن پیامک‌های شخصی آن‌ها دسترسی پیدا می‌کرد.

وی افزود: با توجه به دسترسی این کلاهبردار به پیامک‌های مخاطبان، حساب‌های کاربری در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی قربانیان را هک و سپس از موجودی حساب آن‌ها برداشت می‌کرد.

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متهم به منظور پول‌شویی در برنامه دیوار به شگردهای مختلف و آگهی جعلی از جمله «ماهانه ۷ تا ۹ میلیون تومان درآمد داشته باشید» در صرافی‌ها و بانک‌هایی که حساب‌های الکترونیکی داشتند، افتتاح حساب می‌کرد.

عمران‌فر اضافه کرد: این متهم از سادگی این افراد سوءاستفاده و نام کاربری و رمز این برنامه‌ها را از آن‌ها دریافت به راحتی با این روش مبالغ سرقتی و کلاهبرداری شده از مردم را به حساب آن‌ها واریز و برداشت می‌کرد.

وی تاکید کرد: از این متهم ۱۶ فقره سیم‌کارت، سه دستگاه تلفن همراه که به نام دیگران بود و سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ارز دیجیتال کشف و ۲۶ حساب تلگرام هک شده از عموم مردم که از آن‌ها به عنوان انتشار لینک‌های مخرب سهام عدالت استفاده می‌کرد نیز کشف شد.

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کلاهبردار هزار و ۷۴۹ حساب بانکی سرقت کرده است که تلاش کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد.

عمران‌فر با بیان اینکه ۵۲ میلیارد ریال وجه سرقتی از این کلاهبردار کشف شد، افزود: این کلاهبردار مبالغ سرقتی خود را به حساب ۱۳۴ نفر انتقال داده است و سپس ارز دیجیتال خریداری می‌کرد.

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد به مردم توصیه کرد به هیچ عنوان لینک‌های سهام عدالت و عدل ایران از طرف بستگان، دوستان و مخاطبان را باز نکنند.

وی ادامه داد: تحت هیچ شرایطی به بهانه‌های کار در منزل، از ارائه اطلاعات کارت‌های بانکی و شخصی یا نام کاربری و رمزهای ورود نرم‌افزارها و برنامه‌های بانکی و شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران جداً خودداری کنند.

کد خبر 686651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.