تکیه گلبندان در هجدهمین ایستگاه «به احترام مردم اصفهان» بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: در هجدهمین برنامه از سلسله برنامه‌های «به احترام مردم اصفهان» که ویژه افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان است، تکیه «گلبندان» واقع در منطقه سه شهرداری و بافت تاریخی شهر اصفهان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _دوشنبه بیستم شهریورماه_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: هجدهمین جلسه از سلسله برنامه‌های «به احترام مردم اصفهان» که ویژه افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان بوده به ایستگاه منطقه سه و بافت تاریخی شهر اصفهان رسیده است و روز چهارشنبه هفته جاری هم‌زمان با ایام رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در بافت تاریخی شهر، نقاطی وجود دارد که از کیفیت لازم برخوردار نیست، اما به دلیل قدمت، هویت و ریشه‌های تاریخی برای ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: یکی از این نقاط مهم، تکیه «گُلبندان» است که در مجاورت میدان امام خمینی (ره) و در امتداد بازارچه حسن‌آباد قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان طی یک سال گذشته تمرکزی روی این نقطه داشت و با اقدامات انجام شده، مسیری که در بازارچه حسن‌آباد قرار گرفته بود را به مراحل پایانی خود رسانده است و سازه‌های نهایی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: تکیه گلبندان به‌عنوان یک نقطه تاریخی آماده بهره‌برداری است و افتتاح این تکیه با حضور مردم و یک رویداد دینی و مذهبی (منقبت‌خوانی) به مناسبت سوگواری آخر ماه صفر و رحلت رسول مکرم (ص) برگزار خواهیم کرد.

معرک‌نژاد گفت: از همه مردم علاقه‌مند به پروژه‌های تاریخی برای حضور در آئین افتتاح این تکیه که روز چهارشنبه، بیست‌ودوم شهریورماه، بعد از نماز مغرب و عشا ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد، دعوت می‌کنیم.

کد خبر 686644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.