عربستان شریک راهبردی بسیار مهمی برای ایران است

سفیر ایران در عربستان گفت:‌ عربستان در چارچوب سیاست حسن همجواری که دولت فعلی این کشور دنبال می‌کند، یک شریک راهبردی بسیار مهم برای ایران است. آنچه در شش ماه گذشته به دست آمده است، آینده امیدوارکننده‌ای را رقم می‌زند.

به گزارش ایمنا، علی‌رضا عنایتی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق‌الاوسط اظهار کرد که رئیس جمهور از او خواسته است تمام تلاشش را برای تقویت پیوند برادری و دوستی ایران و عربستان و پیشرفت در توسعه روابط دو کشور به‌کار گیرد.

وی افزود: عربستان و ایران دو کشور همسایه، برادر و تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام هستند و در عین حال در منطقه و جهان اسلام تأثیرگذارند.

سفیر ایران در عربستان تاکید کرد: تمام تلاشم را برای آنچه رئیس‌جمهور ایران برای تحکیم پیوند برادری و دوستی میان دو کشور به من محول کرده است، به کار خواهم گرفت.

عنایتی با اشاره به اینکه ایران به عربستان سعودی به عنوان شریکی راهبردی نگاه می‌کند، افزود: عربستان در چارچوب سیاست حسن همجواری که دولت فعلی این کشور دنبال می‌کند، یک شریک راهبردی بسیار مهم برای ایران است. آنچه در شش ماه گذشته به دست آمده است، آینده امیدوارکننده‌ای را رقم می‌زند. ما عزم و اراده جدی برای توسعه روابط ایران و عربستان داریم و همین را در برادران سعودی خود نیز احساس می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این امر مسئولیت بزرگی را ابتدا در توسعه و تحکیم روابط متقابل و سپس استفاده از آن به نفع منطقه، بر اساس منافع مشترک، احترام متقابل و مسئولیت جمعی بر دوش سفارت کشورمان در ریاض می‌گذارد.

کد خبر 686640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.