زمان ماندگاری کالا در بندرلنگه به کمتر از ۵ روز رسید

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بنادر غرب استان، متوسط ماندگاری کالا به کمترین زمان خود در پنج سال گذشته رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرتضی سالاری اظهار کرد: بندرلنگه با دستیابی به کمترین میزان ماندگاری کالا با کمتر از پنج روز، رتبه نخست به لحاظ سرعت خروج کالا در بین بنادر کشور را دارد.

وی کاهش زمان ماندگاری کالا را موجب کاهش هزینه‌های انبارداری در زنجیره تأمین کالا و کاهش قیمت تمام شده کالا برای مصرف‌کننده نهایی، همچنین امکان افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا و افزایش عملکرد دانست.

مدیر بنادر غرب هرمزگان از دیگر عوامل مؤثر به هماهنگی بین نهادهای مربوطه برای ترخیص و خروج کالا از بنادر و گمرکات، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و صاحبان کالا و تسهیل فرآیندهای دریایی و بندری اشاره کرد.

میزان تخلیه و بارگیری کالا در پنج ماه نخست امسال در بنادر غرب استان هرمزگان به بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر 686617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.