اجاره لباس؛ استراتژی جالب ژاپن برای کاهش کربن

اجاره لباس به مسافران سفرهای هوایی، استراتژی جدید و البته جالب ژاپن برای کاهش انتشار کربن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه تحقیقات مختلف حاکی از آن است که به ازای هر یک کیلوگرم وزن بار از طریق هواپیما در مسیر نیویورک در آمریکا تا توکیو، پایتخت ژاپن، حدود ۷۵۰ گرم دی‌اکسیدکربن منتشر می‌شود. این مقدار اگرچه به‌ظاهر خیلی زیاد نیست، با این حال تردد هواپیماهای متعدد با بارهای سنگین می‌تواند نرخ آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی را به‌طور قابل توجهی تشدید کند. بنابراین هر چه بار حمل شده از طریق هواپیماها کمتر باشد، میزان انتشار گازهای آلاینده هوا نیز کاهش خواهد یافت.

در این راستا، خدمات هواپیمایی ژاپن ادعا کرده است که به‌زودی قابلیت اجاره لباس را برای مسافران به محض ورود به کشور فراهم می‌آورد که این امر در راستای کاهش انتشار کربن اعمال خواهد شد. استراتژی اجاره لباس در فرودگاه‌های ژاپن «Any Wear, Anywhere» نام دارد که به معنای «هر لباس، هرکجا» است و امکان انتخاب لباس را برای افراد و استفاده از آن‌ها را در هر جایی از کشور هنگام اقامت در ژاپن فراهم می‌آورد.

مسافران برای بهره‌مندی از این طرح باید حداقل یک ماه قبل از سفر هوایی خود به طور آنلاین یک فرم درخواست را پر کنند تا قبل از ورود به ژاپن امکان اجاره لباس برای آن‌ها فراهم بیاید. لباس‌هایی که در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت نو و دست دوم خواهد بود که توسط یکی از شرکای پروژه جمع‌آوری و به رخت‌شویی و اتوشویی تحویل داده می‌شود. سپس لباس‌های مورد نظر مسافران که از قبل و به صورت اینترنتی رزرو شده است پیش از ورود آن‌ها به توکیو در هتل‌ها یا فرودگاه‌ها آماده می‌شود و به محض ورود، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. مسافران می‌توانند تا پایان سفر خود در ژاپن، حتی حین اقامت در شهرهای مختلف لباس‌ها را نزد خود نگه دارند و پس از پایان سفر آن‌ها را به مرکز ویژه‌ای در فرودگاه یا هتل تحویل دهند که در مرحله بعد لباس‌ها برای استفاده مسافران بعدی به رخت‌شویی و اتوشویی انتقال داده می‌شود.

کد خبر 686567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.