مأموریت ویژه قالیباف به کمیسیون صنایع برای بررسی علل حادثه معدن زغال‌سنگ البرز شرقی

رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن مأموریت ویژه به کمیسیون صنایع برای بررسی علل وقوع حادثه معدن زغال‌سنگ البرز شرقی گفت: از این کمیسیون می خواهیم که گزارش مربوط به آن را با فوریت در صحن ارائه کند، این ضایعه‌ تأسف‌بار باید تبدیل به فرصتی شود تا امنیت کارگران زحمتکش و مظلوم معادن مورد توجه عملی قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز _دوشنبه بیستم شهریورماه_ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ابتدا فوت جانکاه ۶ کارگر زحمتکش در انفجار معدن زغال‌سنگ البرز شرقی در طرزه دامغان را به خانواده محترم آن عزیزان، جامعه کارگری کشور و آحاد ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم.

وی افزود: به کمیسیون صنایع معادن مجلس مأموریت می‌دهم تا علل وقوع این حادثه را به سرعت و با توجه ویژه به قصور احتمالی به‌خصوص در تأمین تجهیزات لازم برای جلوگیری از حوادث این چنینی و با عنایت به اظهارات سایر کارکنان و کارگران و شاهدان عینی مورد بررسی قرار دهند و گزارش آن را با فوریت در صحن ارائه کنند. این ضایعه تأسف‌بار باید تبدیل به فرصتی شود تا امنیت کارگران زحمتکش و مظلوم معادن مورد توجه عملی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین به روح پاک دومین شهید محراب حضرت آیت‌الله مدنی که به دست منافقان کوردل به شهادت رسید، درود می‌فرستم و یاد و خاطره مفسر قرآن، مبارز خستگی‌ناپذیر و اولین امام جمعه تهران حضرت آیت‌الله سیدمحمود طالقانی را به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات ایشان گرامی می‌دارم.

قالیباف تأکید کرد: بار دیگر حضور باشکوه ملت مسلمان ایران در راهپیمایی اربعین و افزایش جمعیت زائران ایرانی بنا بر آمارهای رسمی همچون گذشته ثابت کرد که پیوند قطعی ملت سربلند ایران و اهل بیت (ع) ناگسستنی و ابدی است. بدخواهان ایران به این جمع بندی رسیده‌اند که تا عشق اهل بیت و امام حسین (ع) در دل مردم ما زنده است، تسلط بر این آب و خاک ناممکن است.

وی تصریح کرد: از مسئولان اجرایی کشور که با مدیریت شایسته بسیاری از مشکلات زائران را نسبت به سال گذشته کاهش داده‌اند و باعث رضایت مردم شده‌اند، تشکر می‌کنیم و امیدواریم سال آینده مشکلات باقی‌مانده به‌خصوص در حوزه حمل‌ونقل برطرف شود. از ملت میهمان‌نواز عراق نیز که بی‌اعتنا به اختلاف‌افکنی‌های دشمنان اسلام و تشیع به بهترین وجه از تمام زائران استقبال کردند، قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 686559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.