برگزاری المپیاد استعدادهای برتر، فرصتی بزرگ برای تقویت تیم‌های ملی

رئیس هیئت هندبال اصفهان گفت: نتیجه استعدادیابی ورزشکاران در سال ۹۷ و ۹۸ موفقیت تیم‌های ملی دختران و پسران نوجوان ایران در هندبال است، این یعنی المپیاد استعدادهای برتر فرصت بزرگی برای تقویت تیم‌های ملی است.

سیدحسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان میزبان این دوره از مسابقات استعدادهای برتر کشور در مقطع سنی نونهالان دختر زیر ۱۴ سال است، البته امسال به دلیل محدودیت‌های جابه‌جایی بین جاده‌ای، تعدادی از ورزشکاران نتوانستند در مسابقات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات از روز گذشته آغاز شده است و تا پایان هفته ادامه دارد، افزود: ۲۳ تیم برای این مسابقات، در استان اصفهان حضور پیدا کردند، شب گذشته قرعه‌کشی انجام شد و تیم‌ها در چهار گروه شش تیمی قرار گرفتند. در مرحله دوم از هر گروه دو تیم صعود خواهند کرد و در نهایت مسابقات به‌صورت دوره‌ای، ضربدری و فینال برگزار می‌شود.

رئیس هیئت هندبال اصفهان تصریح کرد: هر تیم ۱۶ نفر است و به همراه داوران و عوامل اجرایی ۴۵۰ نفر در این مسابقات فعالیت می‌کنند. مسابقات استعدادهای برتر را بسیار مؤثر می‌دانم، زیرا همه کشور می‌توانند شرکت کنند و بازیکنان مستعدی که در استان‌های مختلف هستند، استعدادیابی می‌شوند، تا در آینده برای تیم‌های ملی با افق ۱۰ ساله‌ای که فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و کمیته المپیک متصور هستند، به مسابقات آسیایی و مسابقات جهانی المپیک عازم شوند.

وی با بیان اینکه این برنامه را وزارت ورزش از سال ۹۷ آغاز کرد، افزود: نتیجه استعدادیابی ورزشکاران در سال ۹۷ و ۹۸ موفقیت تیم‌های ملی دختران و پسران نوجوان ایران در هندبال است، این یعنی المپیاد استعدادهای برتر فرصت بزرگی برای تقویت تیم‌های ملی است.

افتخاری گفت: هندبال یکی از رشته‌های ورزشی نهادینه در اصفهان است که از مربیان، باشگاه‌ها، آکادمی‌ها و داوران خوبی برخوردار است. البته در این راستا هیئت هندبال اصفهان هم کمک می‌کند که اصفهان بتواند همیشه این وضعیت را حفظ کند.

کد خبر 686557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.