جشن عاطفه‌ها؛ بهانه‌ای برای همراهی و حمایت از دانش‌آموزان مددجو

پیش از آغاز سال تحصیلی و به مناسبت باز شدن مدارس، جشن عاطفه‌ها با هدف همراهی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان مددجو و نیازمند کمک برگزار می‌شود تا سایر دانش‌آموزان و افراد با مهر و محبت خود یاریگر و مشوق تحصیل افراد تحت حمایت باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برگزاری جسن عاطفه‌ها فرصت خوبی است تا افراد با دستان پرمهر و باسخاوت خود یاری‌کننده افرادی باشند که نیازمند حمایت هستند؛ از همین‌رو در سال جاری نیز جشن عاطفه‌ها از پانزدهم مردادماه آغاز شده است و پایگاه‌های فیزیکی جشن به صورت نمادین در مدارس و هفته اول مهر در محل برگزاری نماز جمعه برپا خواهد شد.

حبیب‌الله آسوده، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، با بیان اینکه در سال جاری برگزاری جشن عاطفه مقارن با ماه محرم و صفر بود، اظهار کرد: سال جاری جشن عاطفه‌ها از پانزدهم مردادماه آغاز شد و به مدت سه ماه ادامه دارد؛ این تقارن مناسبتی، برگزاری جشن عاطفه‌ها را کندتر کرد، اما در عین حال سبب شد از پویش احسان حسینی برای جذب بیشتر مشارکت‌های مردمی نیز کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه برای برگزاری جشن عاطفه‌ها از قبل برنامه‌ریزی‌ها انجام شده بود و جلسات آن برای هماهنگی با استان‌ها به شکل ملی صورت گرفته است، افزود: روز گذشته یکشنبه، نوزدهم شهریورماه، دومین جلسه ستاد برپایی جشن عاطفه‌ها برگزار شد و در این راستا کمیته امداد استان‌ها رایزنی‌های مختلفی انجام دادند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: در سال جاری صدقات سفری که در استان‌های مرزی مانند کرمانشاه، خسروی و خوزستان جمع‌آوری شده است، برای تأمین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان نیازمند استان‌های مرزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عبارتی صدقه اربعین صرف کمک به دانش‌آموزان نیازمند خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی جشن عاطفه‌ها به مدت دو ماه، ادامه داد: با هم‌افزایی رئیس کمیته امداد، به میزان ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد صدقه و هدایای زائران و خیران، به این اعتبار افزوده خواهد شد و از آن برای تأمین لوازم‌التحریر استفاده می‌شود. هفته اول و دوم مهرماه، پایگاه‌های فیزیکی جشن به صورت نمادین در مدارس و هفته اول مهر در محل برگزاری نماز جمعه برپا خواهد شد.

آسوده با اشاره به روش‌های دریافت مشارکت‌های نقدی خیران در جشن عاطفه‌ها، خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند مشارکت‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۹۱۹ یا از طریق کد دستوری #۱۲* یا #۸۸۷۷* پرداخت کنند.

روش‌های کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان مددجوی کمیته امداد

علی اخلاقی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان‌، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پویش جشن عاطفه‌ها با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید، در حال اجرا است، اظهار کرد: این برنامه برای ترویج فرهنگ انفاق و احسان و نهادینه کردن کمک به علم‌آموزی فرزندان نیازمند، بین دانش‌آموزان هم‌زمان با بازگشایی مدارس در سراسر استان اصفهان در نیمه اول مهرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: پویش جشن عاطفه‌ها برای اجرایی کردن نیت نیکوکاران و هدایت انفاق مردم در کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند و با هدف آموزش فرهنگ انفاق و افزایش هم‌بستگی و انسجام اجتماعی بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تصریح کرد: دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سراسر استان و تمام مدارس از مکان‌هایی هستند که خیران می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت و نیازمند برسانند.

وی با تاکید بر اینکه هدایای خیران در مدارس و نواحی آموزشی به دانش‌آموزان نیازمند همان مناطق اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: عموم مردم خیراندیش استان برای پیوستن به پویش جشن عاطفه‌ها می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ واریز یا با شماره‌گیری کد #۰۳۱*۸۸۷۷* نذورات خود را اهدا کنند.

کد خبر 686555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.