انجام بیش از ۱۰۳ هزار سفر اربعین توسط تاکسی‌های اینترنتی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۳ هزار سفر اربعین توسط تاکسی‌های اینترنتی انجام شده است، گفت: همچنین تا کنون حدود ۳۹۰ هزار نفر از طریق شبکه هوایی در ایام اربعین به عراق سفر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد بذرپاش در گفت‌وگوی ویژه خبری، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در اربعین، زیرساخت‌ها و به ویژه در مسیر ایلام به مهران بود، چهار خطه شدن ۹۰ کیلومتر از این مسیر، احداث دو تونل به طول ۱.۵ کیلومتر برای رفع گلوگاه پر خطر و ترافیکی سنگین و احداث شش دستگاه پل سنگین در مسیر ایلام به مهران از ترافیک‌های بیش از ۱۳ ساعتی که سال گذشته وجود داشت، در این مسیر جلوگیری کرد.

وی افزود: امسال حداکثر زمان ترافیک در مسیر ایلام به مهران ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در زمان اوج تردد بود که نشان می‌دهد گلوگاه‌های ترافیکی رفع شده است. در سال‌های قبل با مشکل کمبود پارکینگ در شهرهای مرزی نیز مواجه بودیم. امسال در پایانه اربعین ظرفیت پارکینگ از ۶۰ هزار به ۱۰۰ هزار دستگاه افزایش یافت که پر نشد، البته بخش زیادی از مردم در شهر مهران و سایر نقاط نسبت به پارک خودروها اقدام کرده بودند و در مجموع مسئله نبود پارکینگ امسال رفع شد.

اجرای گسترده عملیات راهداری در محورهای منتهی به مرزها

وزیر راه و شهرسازی گفت: پایانه برکت سال گذشته خاکی بود و سقف نداشت، امسال این پایانه آسفالت و مسقف شد و سعی کردیم تجهیزاتی همچون سرویس بهداشتی، مکانی برای استراحت رانندگان و … فراهم کنیم. به گواه افرادی که سال گذشته به این پایانه مراجعه کرده بودند، تفاوت بسیاری در این پایانه ایجاد شده است، محور اهواز به چذابه پس از مسیر ایلام به مهران یکی از پرترددترین محورها بود که از گذشته از جمله راه‌های پرخطر محسوب می‌شد، امسال این محور به طول ۱۱۵ کیلومتر چهار خطه و نقاط حادثه خیز آن رفع شد.

بذرپاش اضافه کرد: در محور چذابه پارکینگی با ظرفیت ۵۰ هزار دستگاه تعبیه شد که پر نشد، محور خرمشهر به شلمچه، ۹ کیلومتر از محور مرز خسروی، محور باشماق به طول ۵۱ کیلومتر و ۱۷ کیلومتر از محور تمرچین امسال چهار خطه شد، در سه استان ایلام، خوزستان و کرمانشاه که مرزهای مشترک کشور با عراق در آنها قرار دارد، مجموعه ۷۲۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت، ۲۶۴ کیلومتر نصب گارد ریل و نیوجرسی، بازسازی و احداث نقاط روشنایی، ۱۲۶۰۰ کیلومتر خط‌کشی مجدد، نصب بیش از ۳۰۰ هزار تابلو و علائم ترافیکی و رفع ۳۴ نقطه حادثه‌خیز انجام شد که ایمنی مسیر را افزایش داد.

نصب ۳۴ هزار متر سایه‌بان در پایانه‌های مرزی

وی تصریح کرد: امسال سعی کردیم با ایجاد سایه‌بان، نصب مه پاش و راهروهای سرد سهولت تردد زائران در گرمای بالای ۴۷ درجه را فراهم کنیم، ۳۴ هزار متر سایه بان به پایانه‌های مرزی اضافه شد. با توجه به حجم تقاضا برای حمل و نقل عمومی و فاصله‌ای که بین ظرفیت و تقاضای آن وجود دارد، امسال باید از ظرفیت‌های جدید استفاده می‌کردیم، از این رو بهره‌مندی از تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع با مشارکت تاکسی‌های اینترنتی ۸۱ هزار و ۵۸۸ سفر در مسیر رفت به مرزهای کشور انجام شد، در سفرهای برگشت نیز ۲۳ هزار و ۸۳۰ سفر انجام شد، بیش از ۱۰۳ هزار سفر توسط تاکسی‌های اینترنتی انجام شده است. سال گذشته ۲۵۵ هزار نفر از طریق شبکه هوایی به عراق سفر کردند، مجموعاً امسال تا کنون حدود ۳۹۰ هزار نفر از این طریق سفر کرده‌اند.

برنامه ریزی برای تکمیل کریدورهای ریلی جنوب و غرب

بذرپاش اضافه کرد: امسال بیش از ۴۰۰ هزار نفر در غالب ۸۷۷ رام قطار به عراق اعزام شدند، همچنین مجموعاً ۴۹ هزار و ۲۳۵ سفر رفت در مسیر رفت و بیش از ۳۶ هزار و ۲۳۱ نفر در مسیر برگشت توسط ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای جا به جا شده‌اند که نشان دهنده رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی تصریح کرد: با آغاز به کار راه‌آهن شلمچه-بصره شبکه ریلی جنوب تکمیل خواهد شد، مسیر ریلی کرمانشاه-مرز خسروی یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در راستای تکمیل کریدور غربی شرقی است، امسال از طریق ریل باس از شلمچه به خرمشهر مردم جا به جا شدند که اتفاق مثبتی بوده و شاهد رضایتمندی مردم بودیم. همچنان موج بازگشت زائران ادامه دارد و تلاش می‌کنیم سال آینده با افزایش ناوگان و زیرساخت‌ها خدمت‌رسانی بهتری به زائران انجام شود.

کد خبر 686553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.