کردستان رتبه اول کشور در شاخص جمع‌آوری فاضلاب شهری را دارد

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: در حوزه فاضلاب شهری ۹۶.۵ درصد جمعیت استان کردستان زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار دارد که با توجه به میانگین ۵۰ درصدی این شاخص در کشور، از این نظر کردستان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی آبفای کردستان، محمد فرهاد اظهار کرد: استان کردستان حدود ۱.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۱.۳ میلیون نفر در حوزه شهری و سایر آن‌ها در حوزه روستایی زندگی می‌کنند.

وی افزود: جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نقش مهمی در حفظ سلامت و بهداشت مردم و محیط زیست را ایفا می‌کند و به همین دلیل این وظیفه در کنار رسالت تأمین آبرسانی به نقاط مختلف همواره در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان تصریح کرد: در حال حاضر ۹۶.۵ درصد جمعیت شهری استان کردستان زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار دارند که با توجه به میانگین ۵۰ درصدی این شاخص در کشور، رتبه اول را به خود اختصاص داده‌ایم.

فرهاد اضافه کرد: همچنین ۸۰ درصد فاضلاب شهری جمع‌آوری شده در استان تصفیه می‌شود که میانگین این شاخص در کشور ۲۵ درصد است و نشان می‌دهد در بخش فاضلاب تلاش و اقدامات درخور و شایسته‌ای در استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در استان کردستان ۹ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در شهرهای سنندج، بیجار، حسن‌آباد یاسوکند، سقز، بانه، مریوان، قروه، سریش‌آباد و کامیاران در مدار بهره‌برداری است و تصفیه‌خانه‌های شهرهای دیواندره و دهگلان در دست ساخت و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای سنندج، مریوان، سقز، بانه و سریش‌آباد در دست ارتقا است.

کد خبر 686552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.