۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
بدبوترین کشورهای جهان + علت

مطابق با داده‌های جهانی، هندوستان، افغانستان، بولیوی، کنیا و آفریقای جنوبی به‌ترتیب بدبوترین کشورهای جهان هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از میان تمام حواس بدن انسان، بویایی شخصی‌ترین حس به‌نظر می‌رسد، زیرا می‌تواند به‌نحوی جدایی‌ناپذیر با خاطرات هر فرد پیوند بخورد. این ویژگی هم‌زمان لذت‌بخش و هشداردهنده است.

توجه به بوها توانایی انسان را برای تجربه مکان‌ها و فرهنگ‌ها در سطح کاملاً جدیدی افزایش می‌دهد. دیدگاه هر فرد نسبت به یک کشور خاص ممکن است تحت تأثیر بوی آن ملت قرار گیرد و بدون شک می‌تواند بر تصمیم وی برای مسافرت به آن کشور تأثیر بگذارد. با این وجود تنها عده کمی از مردم این نکته را مدنظر قرار می‌دهند. به این ترتیب به معرفی پنج کشور در صدر لیست بدبوترین کشورهای جهان می‌پردازیم.

هندوستان، بدبوترین کشور جهان

هندوستان با کسب عنوان بدبوترین کشور جهان جایگاه نخست لیست حاضر را به خود اختصاص داده است. بوی هند ناشی از بوی پسماند و ادرار در ترکیب با عطرهای غنی ادویه‌ها و بخورها در کنار سرخ کردن ماهی، تهیه ماسالاهای خیابانی و در کل آماده کردن غذاهایی با رایحه‌ای غالب است و می‌تواند بهترین و بدترین جنبه این کشور باشد. تجربیات و نظرات مسافران هند حاکی از آن است که هندی‌ها به بهداشت محیط کمتر اهمیت می‌دهند و فقط به فکر پاکیزگی خانه‌های خود هستند. هدایت بوی غذاها به فضاهای بیرونی، دسترسی پایین به سرویس‌های بهداشتی و مواردی از این قبیل به هند در تقویت این جایگاه بد کمک کرده است.

بدبوترین کشورهای جهان + علت

افغانستان، کیفیت پایین آب

افغانستان به‌واسطه رایحه ناخوشایند در دومین جایگاه لیست بدبوترین کشورهای جهان قرار دارد. فضولات حیوانات اغلب منظره رایج آب‌های جاری در این کشور است که باعث ناراحتی مردم محلی می‌شود. بعضی از افراد در مناطق دورافتاده نیز صرف‌نظر از آنچه در آن شناور است، تا زمانی که ظاهر، بو و طعم آب بدون تغییر باقی بماند، از آن استفاده می‌کنند و سعی در رفع این مشکل ندارند.

بدبوترین کشورهای جهان + علت

بولیوی، مناظر خیره‌کننده اما بد بو

دریاچه لاگونا کلورادا (تالاب قرمز) بولیوی، به‌رغم نمایی دیدنی و مناظر خیره‌کننده و رنگارنگ، بوی قوی گوگردی را منتشر کند که رایحه خوشایندی به‌نظر نمی‌رسد و بسیاری از مسافران کشورهای آمریکای جنوبی را از مراجعه به این کشور فراری می‌دهد.

بدبوترین کشورهای جهان + علت

کنیا، درگیر با چالش‌های بهداشتی ناشی از نبود سیستم فاضلاب

شهر کیبرا در کنیا یکی از بزرگترین محله‌های فقیرنشین جهان را دارد. دسترسی نداشتن به یک سیستم فاضلاب کارآمد باعث شده است که مردم محلی در این منطقه پرجمعیت به استفاده از کیسه‌های پلاستیکی به‌عنوان ظروف زباله دست‌ساز متوسل شوند که این امر یک معضل بهداشتی متمایز به‌شمار می‌رود. این کیسه‌ها که از آن‌ها به‌عنوان توالت پروازی یاد می‌شود، پس از پر شدن به زمین‌های بایر اطراف پرتاب می‌شود و یک سناریوی بهداشتی عجیب و غریب و دشوار ایجاد می‌کند که چالش‌های بهداشتی منحصربه‌فرد جوامع غیررسمی را در بسیاری از مناطق جهان با برجسته می‌کند.

بدبوترین کشورهای جهان + علت

آفریقای جنوبی، بوهای ناخوشایند طبیعی

آفریقای جنوبی به‌عنوان پنجمین کشور بد بو در سراسر جهان، رایحه نامطبوع و ناخوشایند خود را به‌طور عمده از جزیره سیل و زیستگاه طبیعی جزیره پرندگان یا در بخش‌های دیگر از مدفوع حیوانات و بوهای نامطبوع طبیعی محیط می‌گیرد.

بدبوترین کشورهای جهان + علت

اندونزی، بوی تند ادویه‌جات و سیگار

اندونزی به دلیل علاقه شهروندانش به غذاهای تند، اغلب دارای بوی آزاردهنده‌ای است. علاوه بر این، از آنجا که افراد زیادی در این کشور سیگار می‌کشند، بوی تنباکوی شدیدی در اندونزی همواره استشمام می‌شود.

بدبوترین کشورهای جهان + علت

کد خبر 686550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.