مانور بزرگ مدیریت بحران در استان اردبیل برگزار می‌شود

جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان اردبیل با هدف برگزاری مانور مدیریت بحران در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برگزار شد.

به گزارش ایمنا، مهدی خدمتی مدیر کل بحران استان اردبیل، یکشنبه نوزدهم شهریور در جلسه هماهنگی این مانور اظهار کرد: قرار است با سناریوی از پیش تعیین شده که توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل طراحی می‌شود، در راستای آمادگی برای یک مانور بزرگ منطقه‌ای برای مقابله با بحران‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی مدیریت بحران اردبیل و استان‌های معین در آینده نزدیک این مانور در استان اردبیل برگزار شود.

وی افزود: در وضعیت‌های بحرانی همچون سیل، زلزله و سایر حوادث خدمات‌دهی در ساعات اولیه از اهمیتی بسیار بالایی برخوردار است به طوری که اگر در لحظات اولیه کمک رسانی انجام نشود، نارضایتی مردم را به همراه خواهد داشت و جمعیت هلال احمر بی‌شک جز اولین ارگان‌هایی است که در ساعات اولیه در کنار مردم به شکل پررنگ حضور دارد.

مدیر کل بحران اردبیل خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر این استان بی‌شک یکی از سازمان‌هایی است که در تمامی عرصه‌ها در ردیف اول بحران قرار دارد و بیشتر از وظایف قانونی خود به مردم امدادرسانی کرده است و ما قدردان خدمات این جمعیت هستیم.

همچنین حمید قویدل مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در این راستا افزود: انسجام بین دستگاهی را می‌توان با برنامه‌ریزی درست در دستگاه‌های متولی بحران ایجاد کرد تا در ساعات اولیه وقوع بحران زمان طلایی کمک‌رسانی را از دست ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: این مانور که به دنبال برنامه‌ریزی برای اجرای آن در استان هستیم، می‌تواند عملکرد ما و دیگر دستگاه‌های متولی را در مقابله با بحران محک بزند.

قویدل، ایجاد اردوگاه در شرایط بحران و حوادث را به شهرسازی تشبیه کرد و گفت: باید تمامی ارگان‌های یک اردوگاه در جای درست تعبیه شود تا در بحث حوادث دچار چالش‌های غیرقابل پیش بینی و ترافیک نشویم و در ساعات طلایی بتوانیم امدادرسانی را به نحو احسن انجام دهیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 686522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.