از ساماندهی آرامستان تاریخی دارالسلام تا نیاز شهر شیراز به ایجاد دریاچه مصنوعی

در یکصد و بیست و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز نیاز این شهر به ایجاد چند دریاچه مصنوعی و ساماندهی آرمستان دارالسلام از جمله موضوعاتی بود که دو عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود بر آن اشاره داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکصد و بیست و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز _ یکشنبه نوزدهم شهریور_ با قرائت سه نطق اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و تصویب چهارده دستور کار برگزار شد.

در ابتدای جلسه عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: کلان شهر شیراز، نیاز به چند دریاچه مصنوعی دارد تا شهر را زیبا و هوا را تلطیف کند.

محمدرضا هاجری افزود: علی رغم کم آبی کلان شهری همچون تهران، اما بیش از ۱۰ دریاچه مصنوعی دارد که مردم در اطراف آن تفریح و تفرج می‌کنند و در این خصوص شهر شیراز نیاز به چند دریاچه مصنوعی دارد.

وی تصریح کرد: دریافت ارزش افزوده شیراز برای احیا و مرمت و بهسازی شهرستان از شکاف دره مانند خبر می‌دهد و باید با پیگیری، حق شهر لحاظ و پرداخت شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: متوسط دریافتی ارزش افزوده ماهیانه شهری همچون تهران ۱۸۰۰ میلیارد تومان، اصفهان ۳۸۵ میلیارد تومان است اما شهر شیراز فقط ۵۰ میلیارد تومان دریافت می‌کند و مسئولان ارشد استان و مجمع نمایندگان فارس باید به داد مرکز استان برسند و پیگیری کنند تا حق ارزش افزوده شهر عادلانه دریافت شود.

در ادامه این جلسه، مهدی طاهری دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود به ساماندهی آرمستان دارالسلام، تدوین لایحه «سند محرومیت زدایی و نقشه ژئودیتای GIS شهر شیراز» بر اساس مهلت اعلام شده و تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه و تفریغ بودجه سالانه شهرداری و مؤسسات و شرکت‌های وابسته به شهرداری با رعایت آئین نامه مالی شهرداری‌ها که از تکالیف مهم شورا است، اشاره کرد.

در پایان یکصد و بیست و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز مصطفی کیانی رحیمی ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری در نطق پیش از دستور خود به اقدامات شهرداری شیراز در ایام اربعین حسینی در خدمت به زائرین حسینی اشاره کرد و گفت: به همت شهرداری شیراز برای اولین بار در پایانه‌های مسافربری شهید کاراندیش و امیرکبیر علاوه بر برپایی موکب سیدالشهدا به صورت شبانه روزی، زائرسرا جهت رفاه زوار امام حسین علیه السلام دایر گردید و در بهترین شرایط زائران اسکان داده شدند که این حرکت می‌تواند یک الگوی جدید برای کل کشور شود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه طرح واگذاری اذن انتفاع پلاک ثبتی ۱۳۷۶ بخش یک شیراز به مساحت ۷۲‏/۱۷۲ متر مربع واقع در چهار راه مشیر جهت احداث زائر سرا و استقرار کاروان‌های زیارتی شهر مقدس قم با حفظ مالکیت شهرداری به شورای هیئات مذهبی استان قم، سیاست‌های حمایتی و تشویقی ساختمان‌های فرسوده و قدیمی فاقد مجوز و لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز در خصوص تفاهم نامه سه جانبه فی مابین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، استانداری فارس و شهرداری شیراز در خصوص تقاطع غیر همسطح جام جم به تصویب رسید و مصوبه شماره ۴۳۸۳/۱۴۰۰ مورخ ۱۳/‏۱۰/‏۱۴۰۰‬ با موضوع اختصاص ۱۶ دستگاه کانکس پیش ساخته و سرویس بهداشتی و حمام جهت روستاهای محروم شهرستان قیر و کارزین لغو شد.

کد خبر 686494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    شهر شیراز نیاز به جمع آوری ساقیان مواد مخدر داره که منبعشون هم خیابان احمدی شمالی کوچه های شماره ۱۲ و ۱۰ هست که هزاران معتاد متجاهر و متکدی رفتو آمد دارن و کاملا چهر کل شهر رو نابود و خراب کردن و ساقیان پخش مواد مخدر به راحتی کار خودشون رو انجام میدن و آسایش و آرامش صدها خانواده و نوامیس مردم رو گرفتن و هییییچ مسئول دولتی کاری به کارشون نداره