تجهیز تعدادی از ون‌های شهرداری برای دانش‌آموزان استثنایی

شهردار اصفهان گفت: تعدادی ون پیش‌خرید کردیم که بخشی از آن‌ها تحویل گرفته شد و اولویت استفاده و تجهیز این ون‌ها، استفاده برای معلولان و دانش‌آموزان استثنایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه، نوزدهم شهریورماه_ در یکصدوهفتادویکمین شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: سال گذشته مساعدتی برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای خاص انجام گرفت که امسال این مساعدت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تعدادی ون پیش‌خرید کردیم که بخشی از آن‌ها تحویل گرفته شد و اولویت استفاده و تجهیز این ون‌ها، استفاده برای معلولان و دانش‌آموزان استثنایی است که البته برای جابه‌جایی‌ها با تعداد بالا و برای نمونه در زمان اردو رفتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در تمام خریدهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی تاکید کردیم که استاندارهای لازم و روز رعایت شود و وسایل نقلیه مجهز باشند، ادامه داد: در واقع با توجه به شرایط موجود، می‌توانیم برای جابجایی‌های حجیم و تعداد بالاتر مدارس از این ون‌های مجهز استفاده کنیم؛ از این رو با توجه به تعداد کم مدارس استثنایی و پراکندگی و تعداد بالای دانش‌آموزان استثنایی، امکان استفاده از ون‌ها برای ایاب و ذهاب مدارس روزانه وجود ندارد، زیرا با تعداد ۱۰ ون نمی‌توان ایاب و ذهاب روزانه چندهزار دانش‌آموز را پوشش داد.

وی ادامه داد: به همین جهت امسال نیز بهتر است مانند سال گذشته برای بحث ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، به خانواده‌ها کمک مالی کنیم، اما برای مواردی مانند اردو می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

۵۰ درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی دارای استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ است

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز در این جلسه اظهار کرد: تجهیز ۱۰ دستگاه پیگیری شده که این اقدامات با مشاوره‌هایی که از سمن‌های تخصصی حوزه معلولان و افراد با نیازهای ویژه داشتیم، برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: ۵۰ درصد ناوگان دارای استاندار یورو ۴ و یورو ۵ است، هنگامی که از این استاندارد نام می‌بریم، درواقع این اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه امکانات و زیرساخت‌های ویژه‌ای دارند که برای معلولان مناسب‌سازی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: برای مثال هنگام توقف می‌توانند ارتفاع را کاهش دهند تا افراد با نیاز ویژه به راحتی سوار شوند؛ رمپ، محلی برای قرار گرفتن کالسکه و ویلچر، تکیه‌گاهی برای ایستادن معلولان با عصا و… دارند.

کد خبر 686489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.