آمادگی سرمایه گذاران چینی جهت ساخت هتل و مراکز اقامتی در استان فارس

در نشست هم‌اندیشی مسئولان و فعالان گردشگری فارس با هیأت مقامات اداره فرهنگ و گردشگری استان ژجیانگ چین، معاون اداره فرهنگ و گردشگری استان ژجیانگ از آمادگی سرمایه گذاران چینی جهت ساخت هتل و مراکز اقامتی و پذیرایی در استان فارس خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، پنگ ژو در نشست مسئولان و فعالان گردشگری فارس با هیأت ۹ نفره از مقامات اداره فرهنگ و گردشگری استان ژجیانگ کشور چین که در هتل زندیه شیراز برگزار شد، ضمن ابراز خشنودی از حضور در شهر تاریخی و فرهنگی شیراز هر دو استان فارس و ژجیانگ را از نظر آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی غنی دانست.

وی افزود: استان فارس به لحاظ قدمت و تمدن کهن و همچنین نیروهای انسانی کارآمد و متخصص در زمینه مرمت آثار تاریخی و پژوهش‌های باستان شناسی نیز غنی است که ما می‌توانیم از ظرفیت نیروی انسانی متخصص فارس در امور پژوهش و مرمت آثار تاریخی بهره ببریم.

معاون اداره فرهنگ و گردشگری استان ژجیانگ چین با اشاره به برگزاری جشنواره سالانه فرهنگ و هنر ژجیانگ که به‌زودی در این استان برگزار می‌شود خواهان حضور گروه‌های هنری مختلف استان فارس شد.

پنگ ژو همچنین سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را امری مهم و ضروری دانست و از آمادگی سرمایه گذاران چینی درجهت ساخت هتل و سایر مراکز اقامتی و پذیرایی در استان فارس خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات استان ژجیانگ می‌توان در زمینه آموزش زبان چینی و سایر آموزش‌های مورد نیاز بهره برد.

وی تصریح کرد: در استان ژجیانگ بیش از ۳۰۰۰ شرکت گردشگری فعالیت دارند و ۳۰۰ هتل که ۸۷ مورد آن تازه ساخت است در حوزه گردشگری خدمات رسانی می‌کنند.

معاون اداره فرهنگ و گردشگری استان ژجیانگ چین به پیشرفت استان در حوزه گردشگری تا سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: پس از شیوع بیماری کرونا شاهد رکود صنعت گردشگری بودیم که هم اکنون با برنامه‌ریزی لازم زمینه‌های رشد مجدد صنعت فراهم آمده است.

پنگ ژو خاطر نشان کرد: با توجه به عضویت این استان در سازمان‌های جهانی و ظرفیت‌های مناسبت و دارا بودن ۲۰ منطقه گردشگری دولتی و ۲۷ منطقه گردشگری خصوصی میزبان نوزدهمین بازی‌های المپیک آسیا خواهد بود.

ایجاد تعاملات دوسویه دو استان در حوزه‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع‌دستی

گفتنی است در این نشست مسئول هماهنگی امور معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار کرد: این نشست به منظور هماهنگی و تبادل نظر در راستای تعاملات دوسویه هر دو استان در حوزه‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع‌دستی برگزار شده است.

روح‌الله روانشاد افزود: در شیراز با وجود حدود ۱۵۰۰ تأسیسات گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و بیش از ۳۰۰۰ راهنمای گردشگری مسلط به زبان‌های خارجی ظرفیت مناسبی جهت پذیرش گروه‌های خارجی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در زمینه تورهای ورودی، خروجی و داخلی فعالیت دارند و نیز به لحاظ پتانسیل قوی استان در حوزه گردشگری سلامت و پزشکی تعدادی نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

مسئول هماهنگی امور معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس به تنوع فرهنگی و قومی فارس نیز اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تشکیل دبیرخانه ملی دائمی عشایر کشور در استان از ظرفیت تورهای عشایر جهت معرفی آداب، سنن و فرهنگ عشایر به گردشگران خارجی نیز استفاده می‌شود.

روانشاد راه‌اندازی میز ملی گردشگری ادبی در شیراز را به لحاظ جایگاه این شهر در حوزه گردشگری ادبی وجود دو شاعر بزرگ، سعدی و حافظ شیرازی از دیگر اقدامات برای توسعه گردشگری و ظرفیت مناسبی برای حضور گردشگران خارجی دانست.

وی همچنین به ضرورت تربیت راهنمایان گردشگری چینی زبان و همچنین آموزش طبخ غذاهای چینی در رستوران‌ها در جهت تأمین ذائقه گردشگران چینی نیز اشاره و درخواست همکاری دو جانبه نمود.

در ادامه این نشست تخصصی مدیرکل هماهنگی و امور زیارتی و گردشگری استانداری فارس به ارتباطات دوستانه دو کشور ایران و چین از دیرباز اشاره و اظهار کرد: دو کشور ایران و چین در زمینه مبادلات فرهنگی، اجتماعی، تجاری و سیاسی از دیر باز ارتباطات مناسب و دوستانه‌ای داشته که در هیچ مقطع زمانی خللی در آن وارد نشده است.

سید مجتبی علوی افزود: ثبت ۱۰ اثر استان فارس در فهرست میراث جهانی یونسکو و وجود بیش از ۱۵۰۰ امامزاده جلیل القدر در استان و به ویژه وجود بارگاه حضرت شاهچراغ (ع) و دیگر بقاع متبرکه در شیراز فرصتی برای جذب گردشگران علاقمند به گردشگری مذهبی ایجاد کرده است.

وی کلان شهر شیراز را قطب گردشگری سلامت در کشور و جنوب آسیا نام برد و این شهر را در زمینه پیوند اعضا، پیوند کبد و سایر تخصص‌های پزشکی و از استان‌های سرآمد پزشکی در سطح کشور و میزبان مناسبی برای گردشگران حوزه سلامت بیان داشت.

ضرورت سرمایه گذاری درجهت افزایش هتل، مراکز اقامتی، حمل و نقل مناسب هوایی و آموزش راهنمایان چینی زبان در استان از جمله نکات مهمی بود که اعضا هیأت مذکور مورد تأکید قرار دادند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه امیر حسین حکمت نیا رئیس اداره گردشگری شهرداری شیراز و رؤسای تشکل‌های صنفی جامعه هتلداران، مهمان پذیران، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، سفره خانه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری، دبیر میز ملی گردشگری عشایر در فارس و همچنین ۹ نفر از اعضای هیأت چینی حضور داشتند که به مذاکره و تبادل نظر در خصوص مسائل تخصصی گردشگری پرداختند.

کد خبر 686485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.