ارائه طرحی برای افزایش دوچرخه‌سواری در اسکاتلند

دولت اسکاتلند به تازگی طرحی به منظور افزایش دوچرخه‌سواری در این کشور ارائه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت اسکاتلند طرح جدیدی برای افزایش دوچرخه‌سواری روزمره در سراسر کشور ارائه کرده است. این چارچوب جدید دوچرخه‌سواری از چشم‌انداز سفر فعال ۲۰۲۳ پشتیبانی می‌کند، در این چشم‌انداز پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری محبوب‌ترین روش حمل‌ونقل برای سفرهای روزانه کوتاه به شمار می‌رود. طرح ارائه شده توسط دولت اسکاتلند موانع دوچرخه‌سواری در سراسر کشور را از بین می‌برد و این کشور را به مکان سالم‌تر و شادتر برای زندگی کار و بازدید تبدیل می‌کند.

چارچوب دوچرخه‌سواری در اسکاتلند حول شش موضوع ساختار یافته است که شامل زیرساخت دوچرخه‌سواری ایمن، بودجه بلندمدت، دسترسی منصفانه، آموزش، برنامه‌ریزی شبکه و نظارت می‌‎شود. لازم است به منظور اجرای طرح ارائه شده، زیرساخت دوچرخه‌سواری از نظر کیفیت و ایمنی مورد ارزیابی قرار بگیرد، بودجه بلندمدت برای ارائه این زیرساخت‌ها و همچنین حمایت از برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شد، از این موضوع اطمینان حاصل شود که همه افراد به دوچرخه‌سواری دسترسی دارند، فرصت‌هایی برای یادگیری نحوه دوچرخه‌سواری از سنین پایین تا بزرگسالی ارائه شود، نقشه‌برداری از شبکه‌های موجود و برنامه‌ریزی شده برای بهبود ثبات انجام شود و در نهایت بر فرآیندهای انجام شده نظارت لازم انجام شود.

به گفته مقامات شهری، در نظر گرفتن زیرساخت دوچرخه‌سواری در اولویت قرار دارد، این بدان معنا است که لازم است فضاهایی برای عموم در نظر گرفته شود که بتوانند به صورت ایمن دوچرخه‌سواری کنند. دولت اسکاتلند اعلام کرده است که مقادیر بی‌سابقه‌ای برای پروژه سفرهای فعال (Active Travel) سرمایه‌گذاری شده است، به طوری که بودجه سال جاری تقریباً ۲۰۰ میلیون پوند بوده است و تا سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ میلادی به ۳۲۰ میلیون پوند افزایش پیدا خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری به مقامات شهری کمک می‌کند یک کشور فعال بسازند. همچنین، با ارائه چشم‌انداز، افراد بیشتری برای سفرهای روزانه خود پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را انتخاب می‌کنند.

کد خبر 686463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.