ایجاد ۹ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: امسال موظف هستیم ۹ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان در تمام فصول برای خانوارهای تحت پوشش ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید مؤمنی امروز_ یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۴۸۵ فرصت شغلی با رقم ۶۷ میلیارد تومان اعتبار در استان مرکزی ایجاد شده است.

وی میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای این نهاد در امسال را بیش از دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان اعتبار ۸۷۰ میلیارد تومان باید از صندوق امداد ولایت پرداخت شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه ۱۴۵ هزار و ۳۳ خانوار در سطح استان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند افزود: از این تعداد ۴۱ هزار و ۹۱۱ خانوار، معیشت‌بگیر و سه هزار و ۱۲۲ خانوار غیر معیشت‌بگیر هستند و این آمار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۶ هزار و ۷۵۸ هزار خانواده تحت پوشش این نهاد حمایتی بود تصریح کرد: امسال این تعداد ۳.۷ درصد کاهش داشته است.

مؤمنی با بیان اینکه هزینه بیمه تأمین اجتماعی یک هزار و ۲۹۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد پرداخت می‌شود اضافه کرد: امسال تاکنون ۲۰۶ خانواری که حق بیمه آنها پرداخت می‌شد به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۷۰ مرکز نیکوکاری دارای مجوز در استان مرکزی وجود دارد گفت: ۱۲۹ هزار نفر در این مراکز به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، میزان پرداخت ودیعه مسکن را ۲۶ درصد اعلام کرد و افزود: مجموع اعتبارات ودیعه مسکن ۴۹ میلیارد است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تا پایان شهریور ماه باید تمام اعتبار ودیعه مسکن پرداخت شود.

مؤمنی اظهارکرد :۵۰ درصد خانوارهای تحت پوشش در استان مرکزی، روستایی و از بین خانوارهای شهری، ۶۱ درصد زن سرپرست خانوار، ۳۹ درصد مرد سرپرست خانوار، ۵۶ درصد سالمند و ۴۴ درصد غیرسالمند هستند.

وی از پرداخت اجاره مسکن به تعداد سه هزار و ۵۱۰ فقره تسهیلات بلاعوض به مبلغ یک میلیارد و ۹۳۷ میلیون تومان به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: همچنین در خصوص پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان تحت پوشش در هر دوره سه ماهه دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مؤمنی ادامه داد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۱۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک معیشت به خانوارهای تحت پوشش پرداخت شده است.

وی از پرداخت دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه فرانشیز و کمک‌هزینه درمان مددجویان خبر داد و افزود: همچنین پرداخت یک هزار و ۶۲ فقره کمک‌هزینه تأمین لوازم ضروری زندگی به مبلغ دو میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان، تأمین ۱۰۶ فقره جهیزیه به مبلغ یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان، تأمین هزینه درمان یک هزار و ۴۹۳ بیمار صعب‌العلاج و خاص به مبلغ ۶۲۸ میلیون تومان و پرداخت یک هزار و ۷۰۱ کمک موردی با مبلغ شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی از معرفی ۸۸۶ نفر به بانک برای دریافت ۵۲ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۲۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و ۱۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان دریافت کردند، همچنین یک هزار و ۳۵۷ فقره وام حمایتی و کارگشایی به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند اضافه کرد: از این تعداد ۴۸۵ نفر موفق به دریافت وام شده‌اند.

مؤمنی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند تصریح کرد: امسال بالغ بر ۷۴۵ دانشجوی تحت پوشش معرفی شده و در دانشگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۵۶ نفر از نخبگان در بخش‌های تحصیلی، علمی، فرهنگی و ورزشی از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند، گفت: سال گذشته ۱۲ نفر دانش‌آموز سمپادی و امسال ۱۵ نفر دانش‌آموز سمپادی تحت پوشش ماهانه یک میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه تعداد پذیرفته‌شدگان مدارس نمونه دولتی ۵۲ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: این استان در طرح همدل، جزو ۱۰ استان برتر کشور شد و در بحث مراکز نیکوکاری رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در جشن عاطفه‌ها حدود ۲۵ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شود.

مؤمنی ادامه داد: سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری و بابت کمک‌هزینه تحصیلی از محل کمک‌های مردمی به هر دانش‌آموز ۷۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری جشن عاطفه‌ها، دو هزار و ۳۵۰ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های نیکوکارانه در مساجد، مدارس و مراکز نیکوکاری پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۳۵۹ نفر به علت مشکل مالی ترک تحصیل کردند که با پیگیری مجموعه توانستیم همه دانش‌آموزان به غیر از سه نفر را به تحصیل بازگردانیم.

کد خبر 686459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.