ظرفیت دانشگاهیان در روایت دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه در هفتە دفاع مقدس از ظرفیت اساتید دانشگاهی استفادە شود، گفت: در هفتە دفاع مقدس از سخنرانی‌های تکراری بپرهیزید و پیشکسوتان بە روایت‌گری بپردازند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز_ یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ در جلسە هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان اظهار کرد: در هفتە دفاع مقدس از ظرفیت اساتید دانشگاهی استفادە شود و سخنرانی‌ها در باب دفاع مقدس کوتاە و مفید باشد.

وی افزود: سخنرانی‌های طولانی نە تنها اثرات مثبتی در پی نخواهد داشت، بلکە اثرات منفی هم بە دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: در هفتە دفاع مقدس از سخنرانی‌های تکراری بپرهیزید و پیشکسوتان بە روایت‌گری بپردازند، زیرا این روایت‌ها و خاطرات هستند کە حقیقت واقعی دارند.

روشنگری در حوزه دفاع مقدس متناسب با فضای فکری جوانان انجام شود

مهدی رمضانی، نیز در این جلسه اظهار کرد: دفاع مقدس یک گنج است ما از این گنج تمام‌ناشدنی کم بهره گرفته‌ایم و مغفول مانده است.

وی تبیین و تشریح دفاع مقدس با ابداع و خلاقیت برای نسل آینده را مهم بیان کرد و گفت: از برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌های تکراری در ویژه برنامه‌های دفاع مقدس باید فاصله گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: در ویژه برنامه‌های این ایام باید به سمت افراد و اقشاری برویم که جنگ را ندیده و تجربه نکرده‌اند و با موضوع دفاع مقدس بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه متناسب با فضای فکری جوانان و نوجوانان باید تولید محتوا انجام شود، ادامه داد: جوانان دهه ۷۰ به بعد با دوران جنگ تحمیلی غریبه هستند لذا یادآوری خاطرات آن دوران در قالب بیان جملات تأثیر گذار، فیلم، عکس و کتاب نقش بارزی در تشریح دفاع مقدس ایفا می‌کند.

رمضانی خاطرنشان کرد: از هفت هزار زن شهیده کشور ۵۴۶ زن شهیده مربوط به استان کردستان است و مغفول مانده‌اند، لذا بایستی در این حوزه کار کرد و به این ظرفیت‌های ارزشی بیش از پیش پرداخته شود.

وی گفت: ۲۵ شهید تازه تفحص شده در کردستان و آذربایجان غربی همزمان با هفته دفاع مقدس در استان تشییع و به تهران منتقل می‌شود.

ضرورت توجه به روستاها در روایتگری دفاع مقدس

ماموستا فایق رستمی نیز گفت: در برنامەهای دفاع مقدس از روایت مردم روستاها در خصوص جنگ دریغ نکنید، زیرا اولین تعدی دشمن و آغاز جنگ‌ها از روستاها بودە است.

وی ادامە داد: باید روایت جنگ را از زبان مردم روستا و سالمندانی کە در جنگ حضور داشتند و واقعیت را از نزدیک دیدەاند، شنید.

امام جمعه سنندج بر تجلیل از والدین شهدا تاکید کرد و گفت: این پدر و مادرها بودند کە با فداکاری و از خودگذشتگی فرزندان عزیز خود را در پناە قرآن روانە جبهەهای جنگ کردند.

کد خبر 686456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.