مجوز ساخت‌وساز در شهر قم ۱۵ روزه صادر می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از صدور مجوز ساخت‌وساز در مدت ۱۵ روز خبر داد و گفت: چنانچه حدود درخواست شهروند در طرح تفصیلی بگنجد و امور مربوط به نظام‌ مهندسی به‌موقع انجام شود، صدور پروانه در مدت دو هفته‌ انجام خواهد شد.

مجید متین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه کاهش زمان صدور پروانه ساخت‌وساز یکی از اهداف مهم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم است، اظهار کرد: در این راستا اقداماتی همچون دومرحله‌ای کردن صدور جواز ساخت و کاهش و تسهیل فرآیندها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در قانون دو هفته برای صدور مجوز ساخت‌وساز پیش‌بینی شده است، افزود: الزاماتی در این زمینه وجود دارد از جمله اینکه اسناد مالکیت ارائه شده و نقشه‌ها به تأیید نظام‌مهندسی ساختمان رسیده باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه گاهی شهروندان فرایند نظام‌مهندسی را جزئی از مدت‌زمان انجام کار در شهرداری به‌شمار می‌آورند، خاطرنشان کرد: گاهی شهروندان درخواست‌های خارج از حدود پروانه دارند.

متین‌فر اضافه کرد: وقتی این مسائل مطرح می‌شود، پرونده وارد فرایند کمیسیون ماده ۵ استان قم می‌شود که این موضوع زمان را افزایش می‌دهد.

وی تأکید کرد: اگر حدود درخواست شهروند در طرح تفصیلی بگنجد و امور مربوط به نظام‌مهندسی به‌موقع انجام شود، صدور پروانه دو هفته‌ای انجام خواهد شد.

کد خبر 686437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن زارع IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام بنده در تهران منطقه 17دو‌ماهه تو تایید دستور نقشه منو بازی میدن چه برسه به جواز
  • رضا IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    حدود۲۷ سال است که به شهرداری منطقه ۵ رفت وآمدمیکنم ولی هنوزنتوانسته ام برای زمینم که درپلاک ۱۱۲۸۲( بلوارحضرت خدیجه )است توافق و پروانه بگیرم چرا ؟ جوابگو نیستند
  • سها مقدم IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    سلام . لطفا روی کارهایی که کارمندانتان انجام می دهند نظارت داشته باشید هر کجا بخواهند مجوز صادر می کنند هرجا نخواهند سنگ اندازی می کنند .. به افرادی که 100 میلیون دادن اجازه پنجره داند مشرف به خانه های مردم ..به بعضی ها کلا میگن پنجره رو به فضای سبز نمیتونی داشته باشی !!! چرا ؟ چون روزی شاید درختهای کاج بیست ساله خشک بشه و ما خواستیم ساخت و ساز کنیم !!!! یعنی واقعا عقل سلیم رو به سخره گرفتن .. فقط زیر میزی !!!!1