هزینه‌کرد ۱۵ میلیارد تومان برای زیرسازی و اسفالت معابر روستایی شهرستان لنده

مسئول پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان لنده، از هزینه ۱۵ میلیارد تومانی جهت زیرسازی و آسفالت معابر روستایی لنده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرستان لنده از مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد، دارای دو بخش، چهار دهستان و یک شهر با جمعیتی بالغ بر ۳۲ هزار نفر است.

این شهرستان با ظرفیت‌های بسیار در زمینه گیاهان دارویی، کشاورزی و دامپروری و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

بهسازی، زیرسازی و اسفالت راه‌های روستایی شهرستان لنده با توجه به عمق محرومیت، یکی از مطالبات مهم مردم در این شهرستان به شمار می‌رود.

پروژه آسفالت مسیر ارتباطی روستای «وحدت به گرده کلات» یکی از مسیرهای مهم عشایری است، که در سال‌های گذشته شروع شده بود و به دلیل کمبود اعتبارات به کندی پیش می‌رفت.

این مسیر برای توسعه روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که محل عبور و مرور عشایر دلی‌مهرگان در فصل ییلاق و قشلاق است.

علی نیکبخت در حاشیه بازدید از پروژه اسفالت جاده ارتباطی روستای وحدت به گرده کلات، اظهار کرد: عملیات زیرسازی و اسفالت ۱۵ روستا در دو بخش مرکزی و موگرمون از توابع این شهرستان با هزینۀ ۱۵۰ میلیارد ریال زیرسازی و اسفالت انجام شد.

وی افزود: ۱۵۰ هزار متر مربع از معابر ۱۳ روستای دارای طرح هادی به همت بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی با مشارکت ۵۰ درصدی با اداره راهداری و بنیاد مسکن زیرسازی و اسفالت شد.

مسئول پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان لنده، گفت: آسفالت جاده کوهستانی روستای «وحدت» به طرف روستای «گرده کلات» به صورت مشارکتی با اداره کل راهداری استان با هزینه ۴۵ میلیارد ریال زیرسازی و اسفالت شد و بقیه یک و نیم کیلومتر دیگر توسط اداره کل راهداری استان اسفالت می‌شود.

محمدظاهر آخش بخشدار بخش موگرمون شهرستان لنده، اظهار کرد: اسفالت جاده ارتباطی روستای «وحدت» به «گرده کلات» به طول سه کیلومتر با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال با مشارکت اداره کل راهداری و بنیاد علوی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این مسیر سخت‌گذر و کوهستانی است، افزود: آسفالت یک و نیم کیلومتر دیگر از این مسیر به طرف روستای گرده کلات با اعتبار بیست میلیارد ریال در آینده نزدیک توسط اداره کل راهداری استان انجام خواهد شد.

کد خبر 686429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.