سازمان آتش‌نشانی آستارا نیازمند تجهیزات به‌روز است

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا گفت: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان نیازمند تجهیزات و حداقل دو دستگاه خودرو و نردبان آتش‌نشانی است.

محمدرضا صفرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر با رشد جمعیت و توسعه شهر آستارا، تعداد زیادی ساختمان بلندمرتبه در این شهر احداث شده است، اما امکانات واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به‌روز نشده است.

وی نبود نردبان برای اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه را یکی از مشکلات واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا دانست و افزود: اگر در شهر آستارا ساختمان بلندی دچار حریق شود، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر به دلیل نداشتن نردبان آتش‌نشانی با چالش جدی مواجه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا خاطرنشان کرد: گاهی به‌طور هم‌زمان چندین حادثه آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و محدوده شهر اتفاق می‌افتد و خدمات‌رسانی و اطفای حریق توسط واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با دشواری انجام می‌شود، از این‌رو با توجه به گستردگی جنگل و کوهستانی بودن منطقه و وقوع حوادث متعدد آتش‌سوزی، برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و روستاییان باید حداقل دو ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات لازم در شهرک عباس‌آباد و بازار ساحلی احداث شود.

صفرخواه با بیان اینکه حدود هزار و ۶۲۰ واحد تجاری در بازار بزرگ ساحلی آستارا فعال است، اما هیچ‌گونه امکانات امداد و نجات در بازار وجود ندارد، تاکید کرد: در ایام تعطیل، ترافیک شدیدی در خیابان‌های منتهی به بازار ساحلی ایجاد می‌شود و در صورت وقوع حوادث آتش‌سوزی، آتش‌نشانان در عملیات اطفای حریق با دشواری و بحران مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعدادی شیر هیدرانت آتش‌نشانی در نقاط مختلف بازار نصب شده است، افزود: به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به بازاریان و شهروندان باید یک دستگاه خودروی اطفای حریق و یک دستگاه آمبولانس به صورت شبانه‌روزی در بازار ساحلی مستقر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا گفت: به منظور تأمین امکانات آتش‌نشانی شهر، امسال جلسه‌ای با مسئولان شهرستانی و استانی برگزار کردیم و با مساعدت نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی تأمین ماشین‌آلات آتش‌نشانی و خدمات شهری از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حال پیگیری است.

به گزارش ایمنا، در حال حاضر، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر مرزی آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان در یک ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 686421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.