بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن سنندج - همدان تا یک ماه آینده

استاندار کردستان گفت: پروژه راه‌آهن سنندج - همدان - تهران در مراحل نهایی قرار دارد و تا یک ماه آینده با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ در بازدید از پروژه راه آهن سنندج - همدان اظهار کرد: حدود ۱۸ سال از آغاز پروژه راه‌آهن سنندج - همدان می‌گذرد که تا سال گذشته فقط یک هزار میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافته بود.

وی افزود: طی یک سال گذشته تاکنون با نگاه ویژه دولت، یک هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته و در همین مدت نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه فقط در یکسال گذشته معادل یک سوم کار پروژه صورت گرفته است، ادامه داد: این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد و تا یک ماه آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: پروژه راه‌آهن سنندج یکی از مطالبات به حق مردم استان کردستان است و سعی می‌کنیم حداکثر تا ۲۵ روز آینده پروژه به راه آهن جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شود.

وی ضمن تقدیر از عزم و اراده بالای پیمانکاران و مدیران دخیل در این پروژه، تصریح کرد: بعد از اتمام کار سعی خواهیم کرد تا چندین ایستگاه فرعی را نیز در راستای دسترسی بهتر مردم این استان برای راه آهن سنندج ایجاد کنیم.

بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن سنندج - همدان تا یک ماه آینده

ظرفیت جابه‌جایی سالانه ۳۰۰ هزار نفر مسافر در راه‌آهن سنندج - همدان

کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این بازدید اظهار کرد: در فاز اول بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن سنندج - همدان ظرفیت مسافرت ۳۰۰ هزار نفر و حمل ۶۰۰ هزار تُن بار را در سال خواهیم داشت.

وی افزود: در افقی که برای این پروژه طراحی شده است تا سال ۱۴۲۰ ظرفیت جابجایی ۶۰۰ هزار مسافر و سه میلیون تُن بار را در سال خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: این پروژه از مهرماه سال گذشته به صورت جهادی با حضور ۴۵۰ نفر نیرو در حال انجام بوده و تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی این پروژه از سال گذشته تاکنون، اضافه کرد: ارزش فعلی پروژه حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است که ما را به شبکه ریلی کشور متصل خواهد کرد.

حبیبی با اشاره به اینکه استان کردستان از لحاظ زیرساخت‌های ریلی، هوایی و زمینی دارای ضعف است، افزود: بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند ما را به استان‌های همدان، تهران، سمنان و مشهد متصل کند و در آینده فاز توسعه پروژه را تا مرز باشماق مریوان برای اتصال به اقلیم کردستان عراق نیز دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استاندار کردستان و سایر مسئولان استانی و اهالی رسانه از بخش‌های مختلف ایستگاه راه آهن سنندج در گردنه صلوات آباد این شهر بازدید کردند.

کد خبر 686416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.