جزئیات تفاهم‌نامه شهرداری تهران و وزارت دفاع

مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ میان شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز (یکشنبه) با حضور وزیر دفاع و شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش ایمنا، امیر محمدرضا آشتیانی، در ابتدای مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به راهبردهای کلان دولت سیزدهم در همکاری علمی با دستگاه‌های مختلف، اظهار کرد: وزارت دفاع در راستای اجرایی شدن سیاست‌های دولت به دنبال انتقال دانش و تجربیات خود به بخش‌های دیگر در کشور است و در این مسیر بیش از هر نهاد دیگری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه بهره‌مند شده‌ایم.

وی افزود: مطابق مفاد تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد، قرار است دو دستگاه در زمینه‌های مختلفی همچون فنی-مهندسی و ترابری همکاری مشترک داشته باشند.

در ادامه علیرضا زاکانی، شهردار تهران با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه امضا شده میان دو دستگاه، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های وزارت دفاع بالا و نیازهای شهرداری تهران نیز کاملاً مشخص است، امیدواریم بتوانیم به‌درستی از توان نیروهای مسلح برای حل مشکلات شهر استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: یکی از وجوه تفاهم‌نامه امروز، همکاری میان دو دستگاه در حوزه هوشمندسازی شهر تهران است، علاوه بر این در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهری نیز به دنبال گسترش همکاری با وزارت دفاع هستیم.

شهردار تهران ادامه داد: هم‌اکنون آزادراه شهید شوشتری در شرق تهران با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در حال احداث است و فاز نخست آن امسال به طول ۹.۲ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

زاکانی با اشاره به لزوم جهش تولید مسکن در تهران، گفت: حوزه شهرسازی یکی از مفاد تفاهم‌نامه با وزارت دفاع است و در همین رابطه ظرفیت‌های بالایی برای همکاری میان دو دستگاه با هدف تولید مسکن انبوه و ارزان وجود دارد.

در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و علیرضا زاکانی شهردار تهران در ستاد وزارت دفاع برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای با موضوع فراهم کردن زمینه مشارکت در تأمین مالی، مطالعات مهندسی، احداث خط، تأمین تجهیزات و ناوگان مربوط به احداث خطیک تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی-چهارراه تهرانپارس با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه به عنوان کارفرمای طرح و شرکت صنایع الکترونیک ایران وابسته به وزارت دفاع به عنوان پیمانکار و مجری طرح منعقد شد.

منبع: خبرگزاری شهر

کد خبر 686386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.