سرمایه‌گذاری ۴۴ همتی دولت سیزدهم در بخش تعاون

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۱۰۱ هزار تعاونی فعال در کشور مشغول به کار هستند، گفت: از شروع به کار این دولت ۴۴ هزار میلیارد تومان در بخش تعاونی سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایمنا، سیدصولت مرتضوی در نخستین همایش اقتصاد تعاونی ایران که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد با اشاره به اینکه تحقق شعار حکمرانی تعاون و حکمرانی مردم ضمانت اجرایی دارد و کارهای خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: طبق اصلاحیه سند توسعه تعاون جایگاه تعاونی را ارتقا خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم تقویت و توسعه تعاونی‌ها در اقتصاد کشور و استفاده از ظرفیت‌های مردمی است، افزود: امروز نیز رئیس‌جمهور دعوت تعاون‌گران را قبول و در این همایش حضور پیدا کرد، ضمن اینکه در این همایش نمایندگان کشورهای مختلف و نمایندگان مجلس حضور دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۱۰۱ هزار تعاونی فعال در کشور مشغول به کار هستند، گفت: امسال هفته تعاون در شهریورماه که مقارن با هفته دولت بود با شعار «حکمرانی تعاون و حکمرانی مردمی» آغاز شد، برنامه‌های مختلفی در راستای سیاست توسعه تعاون در سراسر کشور برگزار شد.

مرتضوی با تأکید بر اینکه جلسات مختلفی با نخبگان و تعاون‌گران برگزار و منجر به بیان دیدگاه‌ها شد، ادامه داد: همچنین اساتید مختلف از دانشگاه‌های برتر کشور دعوت شدند و نظرات مختلف درباره ایجاد رشته‌های مختلف تعاونی را پیشنهاد کردند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۳۷۳ طرح جدید در هفته تعاون ادامه داد: از شروع به کار این دولت ۴۴ هزار میلیارد تومان در بخش تعاونی سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وزیر کار ۹۱ درصد از این منابع از محل سرمایه‌های خُرد مردمی بود که بیانگر گرایش مردم به مشارکت اقتصادی در تعاونی است.

منبع: تسنیم

کد خبر 686382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.