بهره‌برداری موفق دبی از ChatGPT در مدیریت شهری دبی

دبی در تلاش برای هوشمندی هرچه بیشتر شهر، با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT، تجربه مشتریان در اداره آب‌ و برق را به‌طور چشمگیری بهبود بخشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اداره برق و آب دبی (Dewa) اعلام کرده است که کارمند مجازی آن با نام Rammas به دلیل توانایی در درک بهتر نیازها و سوالات مشتریان در طول استفاده آزمایشی از ChatGPT به رضایت مشتریان کمک کرده است.

بر اساس این طرح آزمایشی،ChatGPT توانایی Rammas را برای یادگیری، درک و تجزیه و تحلیل سوالات مشتری بر اساس داده‌ها و اطلاعات موجود برای پاسخگویی سریع و دقیق بهبود داده است. از پایان ماه آوریل و تا پایان نیمه اول سال 2023، Rammas با پشتیبانی از این فناوری پیشرفته، به ۳۲ هزار و ۸۵ درخواست پاسخ داده است و رضایت مشتری از خدمات Rammas در طول استفاده آزمایشی آن از ChatGPT به ۹۰ درصد رسیده است.

اکنون با موفقیت این ابتکار، اداره آب و برق دبی به دنبال استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای خدمات بیشتر خود است.

استفاده از ChatGPT در مدیریت دبی و کسب نتایج مثبت

رئیس اداره آب و برق دبی در این رابطه گفت: «این سازمان با پیشرفت‌های شتابان در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه هوش مصنوعی، همگام است تا دبی را به بهترین شهر جهان در آماده‌سازی برای چالش‌ها و فرصت‌های آینده تبدیل کند . Dewa اولین سازمان دولتی در امارات است که از فناوری ChatGPT به عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر خود برای ارتقای رهبری خود در سطح محلی و جهانی استفاده می‌کند. تحول دیجیتال در Dewa منجر به خدمات دیجیتال با ارزش افزوده پیشرفته‌تر شده است.»

استفاده از ChatGPT در شهرداری دبی

دبی در استفاده از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی به طرق مختلف پیشرو بوده است. در شهرداری دبی، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی (VR) برای آموزش افسران ایمنی مواد غذایی و کارکنان رستوران در مورد چگونگی اطمینان از ایمنی مواد غذایی استفاده می‌شود. این نهاد همچنین از هوش مصنوعی برای بازرسی واردات و سرعت بخشیدن به جابه‌جایی محموله‌ها استفاده می‌کند.

اوایل این ماه، گذرگاه‌های عابر پیاده جدید با هوش مصنوعی برای شناسایی عابرین پیاده، دوچرخه‌سواران و سایر کاربران آسیب‌پذیر جاده در بخش‌های مختلف شهر معرفی شدند. الگوریتم‌های این سیستم برای ردیابی وسایل نقلیه و سایر کاربران جاده‌ای که به خط عابر پیاده نزدیک می‌شوند، طراحی شده است.

در ماه ژوئن، ولیعهد دبی، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، راه‌اندازی مرکز هوش مصنوعی دبی (DCAI) را برای کمک به نهادهای دولتی در استقرار فناوری‌های آینده در بخش‌های کلیدی اعلام کرد.

استفاده از ChatGPT در مدیریت دبی و کسب نتایج مثبت

کد خبر 686366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.