۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
مصرف برق باز هم افزایش یافت

مصرف برق روز گذشته در ساعات پیک، ۲۷.۸۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس آمار منتشر شده از طرف شرکت مدیریت منابع برق ایران، مصرف برق روز گذشته _شنبه هجدهم شهریورماه ۱۴۰۲_ در ساعت ۲۰:۲۲، به ۶۴,۲۳۱ مگاوات رسید. پیک مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۵۳,۹۱۴ مگاوات بود که افزایش ۱۹.۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین ساعت ۱۴:۲۹ روز گذشته پیک مصرف برق ۶۷,۶۰۶ مگاوات بود، در صورتی که میزان مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۵۲,۸۷۲ مگاوات بوده که بیانگر رشد ۲۷.۸۶ درصدی است.

ردیف تاریخ زمان نیاز مصرف برق در پیک نیاز مصرف برق در پیک (سال گذشته) ذخیره نیروگاه‌ها مصرف برق صنایع تولید نیروگاه‌های تجدید پذیر (مجموع ۲۴ ساعت) میانگین فرکانس
۱ ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ۲۰:۲۲ ۶۴۲۳۱ ۵۳۹۱۴ ۷۹۲ ۴,۸۸۲ ۵۶۵۴ ۴۹.۷۹
۲ ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ۱۴:۲۹ ۶۷۶۰۶ ۵۲۸۷۲ ۱۲۵ ۴,۵۵۷ ۵۶۵۴ ۴۹.۷۹

فصل تابستان به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و طبق معمول انتظار می‌رود از شدت گرمای هوا کاسته شود و میزان مصرف برق هم کاهش پیدا کند، اما گزارش‌ها بیانگر آن است که هنوز برخی مناطق کشور شاهد گرمایی است که نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی را ضروری ساخته و بر همین اساس مصرف برق همچنان در این مناطق بالا است.

امسال وزارت نیرو همچون سال گذشته با هدف تأمین برق پایدار در سراسر کشور طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی را اجرا کرد که بر اساس آن همه مشترکان حتی پرمصرف‌ها نیز می‌توانستند از این پاداش در صورت صرفه‌جویی برخوردار شوند.

کد خبر 686338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.